Tápértékjelölés: múlt, jelen, jövő
A vásárlók egyre nagyobb figyelmet fordítanak az egészségesnek gondolt élelmiszerek kiválasztására, és ehhez a legtöbb segítséget a termék csomagolásán találhatják meg. Kérdés, hogy tudják-e értelmezni az adatokat. Hamarosan elindul egy kutatás, melynek segítségével még többet tudhatunk meg a tápértékjelölések használatáról.
A TÉT Platform és a Trade magazin által szervezett április végi szakmai találkozó célja az volt, hogy a résztvevők megosszák a jelenlévőkkel azokat a tapasztalataikat, amelyek a termékek csomagolásán található tápértékjelölés használatával és hasznosságával kapcsolatosak, illetve a jelöléssel kapcsolatos további tervekről osszanak meg fontos információkat.
Tízből heten kíváncsiak rá
Dr. Felkai Beáta, az Agrárminisztérium főosztályvezetője a találkozón elmondta, hogy a tápértékjelölés célja a magas szintű egészségvédelem megvalósítása a tudatos vásárláson keresztül.
– A kiváló minőségű élelmiszereket előállító gyártók számára az elmúlt és az előttünk álló időszak egyaránt kihívást jelent, és ebben az időszakban folyik az az uniós projekt, amely a tápértékjelölés kiterjesztését célozza. Emiatt kiemelt jelentőségű, hogy a gyártók, kereskedők és a fogyasztók is minél több információhoz juthassanak – mondta a főosztályvezető.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/06/REF-Innovaciok-Taperte_opt-300x225.jpeg)
Közös bejelentés: fogyasztói kutatás indul a tápértékjelölésről, amelyet egy kommunikációs és edukációs projekt követ majd
A tápértékjelölés – amely egységes formában mutatja meg az adott élelmiszer tápanyagtartalmát – néhány éve, kevés kivételtől eltekintve, minden csomagolt élelmiszeren megtalálható, és egy, a napokban tartott tudományos tanácskozáson az is kiderült, hogy tízből hét ember meg is nézi ezeket az adatokat. A GfK kutatása szerint ráadásul közel kétharmaduk még további információkat is szívesen fogadna az adott élelmiszer egészségességéről. A kutatás hazai és nemzetközi eredményeit Turcsán Tünde, a GfK FMCG-üzletág-igazgatója részletesen ismertette.
Tudástesztelő kutatás
Még ebben az évben sor kerül egy olyan kutatásra, amelynek segítségével képet kaphatunk majd arról, hogy a fogyasztók mire és hogyan figyelnek a tápértékjelölés kapcsán, milyen többletinformációkat igényelnének.
– A tápértékjelölés változása az élelmiszer-előállítók és -forgalmazók körében egyaránt nagyon aktuális témát jelent – mondja Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője. – Ezért is tartom kiemelkedő fontosságúnak, hogy a kutatás privát kezdeményezésben és többszintű, szakmai-gyártói-állami összefogásban valósulhat meg.
A projekt ötletadója a Táplálkozás, Életmód és Testmozgás (TÉT) Platform, amely évek óta végez hasonló témákban kutatásokat. A mostani projekttel egy többéves folyamatot szeretnének megalapozni, amiben nagy hangsúly helyeződik majd az edukációra. A fogyasztók ugyanis, bár figyelik az élelmiszereken található információkat, azokat sokszor nem értik teljes mértékben.
– A tervezett kutatás során elsősorban a fogyasztók tápértékjelöléssel kapcsolatos aktuális tudását szeretnénk megismerni, majd pedig a jövőben bevezetésre kerülő jelölési lehetőségeket megismertetve, célzott segítséget adhatunk mindenkinek, hogy az életmódja szempontjából legmegfelelőbb élelmiszert vehesse le a polcokról – tette hozzá Antal Emese dietetikus, szociológus, a TÉT Platform szakmai vezetője.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/06/REF-Innovaciok-Tapert_opt1-300x198.jpeg)
Közös ügyekben fontos az együttgondolkodás és együttműködés. A TÉT Reggeli esemény összehozta az érintettek képviseleteit
A szakmai találkozón kerekasztal-beszélgetésen részt vett: Feigl Edit az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet főigazgató-helyettese, dr. Felkai Beáta Olga az Agrárminisztérium főosztályvezetője, dr. Kasza Gyula, a NÉBIH osztályvezetője, Szűcs Zsuzsanna a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke, dr. Tompa Gábor a Nestlé Hungária közkapcsolati és vállalati kommunikációs igazgatója, valamint Turcsán Tünde, a GfK Hungária üzletág-igazgatója.
A tanácskozáson a szervezők bejelentették, hogy kezdeményezésükhöz az Agrárminisztérium támogatóként csatlakozott. //
Kapcsolódó cikkeink
AM: hasznos és értékteremtő tevékenység a házikertek művelése
A minőségi élelmiszer előállításában fontosak a házikertek, kiemelkedő szerepük van…
Tovább olvasom >AM: augusztus 13-tól lehet pályázni a kisebb feldolgozó üzemek fejlesztésére
Az Agrárminisztérium 50 milliárd forintos forrással hirdette meg a „Feldolgozó…
Tovább olvasom >Nébih: szezámpasztát hívott vissza a forgalomból az Auchan
Szalmonella jelenlétének veszélye miatt visszahívja a forgalomból az Alfez Tahini…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >