Szürke maradt a fekete péntek
Idén november 27-re, a 48. hét végére esett a Magyarországon is sok éve népszerű Black Friday. A technika túlterhelését és a fizikai tömeget elkerülendő sok üzlet már 1-2 héttel korábban meghirdette, illetve több napra, akár hétre elnyújtotta akcióit. A LocSight adatai alapján azonban ez sem segített igazán a korábbiakhoz képest mérsékelt látogatószámon. Az alábbi összesítés csak a fizikai boltokra vonatkozik, a webáruházak a hírek szerint ezzel ellentétes trendet tapasztaltak.
Míg 2019-ben a Black Friday-ben kicsúcsosodó novemberi forgalom valóban érezhető felfutást jelentett a görbéken, az idén a novemberi hetek látogatószáma a fizikai boltokban, beleértve az utolsó Black Friday hetet is, gyakorlatilag egyenletes volt, hozzátéve, hogy a hétvégéken azért mindig többen indultak vásárolni.
A 48., „Black Friday” hétvége látogatószám tekintetében a plázák esetében mintegy 4%-kal múlta csak felül a novemberi hetek átlagát. Ugyanez az érték az Auchan és Tesco áruházak esetében 3,5%, a retailparkok tekintetében pedig 5,2% – ismertette a CBRE Magyarország és a Helix Consulting közös adatait Hegedüs Tamás, a csoport egyik elemzője.
E tekintetben a pesti oldal és Csepel együttes plázaversenyének nyertesei az Árkád, a Pólus és a Westend a voltak. Budán az Allee és a Mammut versenyeznek szorosan a legforgalmasabb novemberi pláza címért, őket lemaradással a MOM Park és a Campona követi.
A Pest megyei „városszéli kiskereskedelmi parkok”, az ún. retailparkok között magasan a vecsési Market Central vonzotta a legtöbb látogatót novemberben. Ezt a Premier Outlet Center követi, majd a Buy-Way és a Stop Shop III. és IV kerületi egységei.
Az Auchan és a Tesco nagyáruházak örök versenyében az idei november az Auchannak kedvezett. Az első három helyet látogatószám alapján a cég budaörsi, dunakeszi és soroksári áruházai vitték el, ezeket követi a Tesco budaörsi, Fogarasi úti és Pesti úti boltja.
Fontos, hogy a kutatás kifejezetten a látogatószámra vonatkozik, az egyes helyszínek eltérő kosárértéke a képet még valamelyest árnyalja. Mindemellett magas az egyes kereskedelmi egységek keresztlátogatási aránya is.
Kapcsolódó cikkeink
A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és…
Tovább olvasom >Black Friday: Az egynapos akciótól az egész hónapos vásárlási lázig
A Black Friday, az Egyesült Államokból indult hatalmas leárazási hullám,…
Tovább olvasom >A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >