A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel 80%-a vesz idén karácsonykor személyreszabott ajándékot, melyek egy jelentős része kézműves meglepetés. A kutatásból az is kiderült, hogy az emberek nagyjából 49%-a veszi meg a karácsonyt megelőző hónapban, aminek az egyik legforgalmasabb napja október utolsó pénteke, azaz a Black Friday, míg 11%-a hagyja a karácsony előtti egy-két hétre a bevásárlást. A korábbi trendeket követi az online vásárlás egyre nagyobb térnyerése – jelenleg több, mint 90% mondja azt, hogy igénybe vesz online szolgáltatást az ajándékvásárlás során.
Hiába vásár a hangulat miatt megyünk oda
Az online piacterek térnyerése a karácsonyi vásárok iránti érdeklődésben is megjelenik. Habár még mindig nagyon sokan szeretnek karácsonyi vásárokba menni, a legtöbben nem az ajándékok vagy szuvenírek miatt mennek, hanem a hangulat és a közösségi érzés miatt. A megkérdezettek csupán 20%-a tervez külföldi vásárba menni, 5%-a vesz bármilyen ajándékot a karácsonyi vásárokba. Erre a trendre ült fel számos magyar kézműves alkotó, akik a karácsonyi vásárok helyett egyre többször használják az online értékesítő felületeket a termékek árusítására.
A magyar kézműves közösség feléledése új versenytársat teremthet a szabványos piactereknek
A magyar kézművesség a magyar hagyományokhoz és kultúrához nagyon szorosan kötődik, ráadásul az olyan hungarikumok, mint a matyó hímzés, a kalocsai motívumok világszerte ismertek. Emellett pedig egyre jobban nő a kereslet a modern kézműves és az úgynevezett DIY termékek iránt, amit a kutatás adatai is kihagnsúlyoznak. Világszinten a kézműves piacot 50 billió dollárra, becsülik, ami a magyarországi GDP közel 26%-ának felel meg, míg a DIY piacot 2025-re több, mint 1 trillió dollárra becsülik és mindkét piactól jelentős növekedést várnak a közeljövőben. Ez nagyban köszönhető az Y generációnak, akik a személyességet és az egyedi termékeket részesítik előnyben.
A Meska Magyarország legnagyobb online kézműves design piactere, ahol egyedi, kézműves, vintage és különleges termékeket vásárolhatunk pénztárcabarát áron. A Meska célkitűzése a magyar kézművesség népszerűvé tétele és egy olyan közösség létrehozása, mely az egyediséget és a fenntarthatóságot hirdeti. Az oldalon jelenleg több, mint 260 ezer egyedi termék között lehet válogatni és az oldal indulása óta közel négy millió kézműves és vintage terméket vásároltak meg. A Meska mára az ország egyik leglátogatottabb kézműves, vintage és design online piacterévé nőtte ki magát.
Az egyik legkedveltebb alkotópáros az oldalon Gyulassy Nikolett és Horváth Trautmann Rajmund, akik a Zoriakdesign alapítói. A háromgyerekes veszprémi házaspár keze között egészen a babaköszöntőtől, a keresztelőn át a nászajándékokig mindenféle fából készült, fenntartható darabok születnek, ráadásul mindezt egy hatszáz éves malomban, melynek a folyamatos felújítását is ketten végzik.
Az apró családi manufaktúra tökéletes megtestesítése a régi hagyományokra épülő, mégis a modern korhoz igazodó kézművességnek. Niki és Rajmund több online felületen is árulnak, melyek az elsődleges értékesítési csatornájuk. Véleményük szerint manapság már aki nincsen fent online, nem tud megélni egy kis családi vállalkozásból, főleg nem akkor ha ez egy apró kézműves vállalkozás. A karácsonyi időszakban őket is elárasztják a rendelések és azt látják, hogy egyre többen választanak kézműves ajándékot a fa alá, hogy valami tényleg egyedit és személyreszólót adjanak.
A trendek alapján az egyedi és hosszútávraszóló ajándékok egyre több karácsonyfa alatt fognak megjelenni és a szabványos piacterek mellett a kézműves és designpiacterek is előtérbe kerülnek.
Sajtókapcsolat
Kapcsolódó cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >