SZÉP-kártyák: Nem vándorolt át a pénz a kiskereskedelembe egyelőre
Úgy tűnik, hogy a turisztikai szektor aggodalmai a SZÉP kártya felhasználásában bekövetkező esetleges változások miatt a bolti vásárlások terén alaptalannak bizonyultak: továbbra se kenyeret is tejet veszünk SZÉP-kártyával, hanem inkább a nyaralásra költünk.
A bankok egybehangzóan megfigyelték, hogy a kártyatulajdonosok továbbra is túlnyomó részben a szálláshelyekre és éttermekre költik el SZÉP kártya egyenlegeiket. Csak egy kisebb részét irányítják szabadidős és rekreációs tevékenységekre. Az átlagos tranzakciónkénti kiadás nem mutat számottevő növekedést az élelmiszer-vásárlások terén. Az ember azt hihetné, hogy a szupermarketeknél arányosan kevesebbet költenek a magyarok, mint mondjuk a szállás vagy a családi vacsora költségeire, tehát az egy SZÉP kártyás tranzakcióra jutó átlagösszegnek csökkennie kellene. Azonban az új szabályozás nem hozott lényeges változásokat ezen a területen. Valójában az OTP Banknál az átlagos tranzakciós érték 1,7%-kal nőtt.
Az MBH Bank szerint 2023. augusztus 1. óta a tranzakciók 11%-a, a forgalom pedig 13,5%-a zajlott le élelmiszerboltokban. Az OTP Bank hasonló adatokat közölt augusztus első tíz napjára vonatkozóan, amelyek szerint a forgalom 12,2%-a élelmiszerboltokban történt. Ez azt jelenti, hogy az OTP SZÉP kártyákkal az élelmiszer-kereskedésekben végrehajtott költések összege ebben az időszakban nem érte el az 1,5 milliárd forintot.
Az elvárások ellenére a SZÉP kártya használhatóságának bővülése nem vezetett drasztikus változásokhoz a költési mintákban. A vendéglátás és a szálláshelyek továbbra is hasznot húznak a kártyatulajdonosok előnyben részesítéséből, míg a szupermarketekben nem tapasztalható számottevő változás a fogyasztói magatartásban.
Kapcsolódó cikkeink
A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Drasztikus az áremelkedés a Balatonnál
A Balaton környéki szállások árai idén átlagosan 10%-kal nőttek az…
Tovább olvasom >Szent György-hegyi bornapok: apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a természeti környezetben fejleszteni
Apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a tájba illő fejlesztéseket végrehajtani,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >