SZÉP-kártyák: Nem vándorolt át a pénz a kiskereskedelembe egyelőre
Úgy tűnik, hogy a turisztikai szektor aggodalmai a SZÉP kártya felhasználásában bekövetkező esetleges változások miatt a bolti vásárlások terén alaptalannak bizonyultak: továbbra se kenyeret is tejet veszünk SZÉP-kártyával, hanem inkább a nyaralásra költünk.
A bankok egybehangzóan megfigyelték, hogy a kártyatulajdonosok továbbra is túlnyomó részben a szálláshelyekre és éttermekre költik el SZÉP kártya egyenlegeiket. Csak egy kisebb részét irányítják szabadidős és rekreációs tevékenységekre. Az átlagos tranzakciónkénti kiadás nem mutat számottevő növekedést az élelmiszer-vásárlások terén. Az ember azt hihetné, hogy a szupermarketeknél arányosan kevesebbet költenek a magyarok, mint mondjuk a szállás vagy a családi vacsora költségeire, tehát az egy SZÉP kártyás tranzakcióra jutó átlagösszegnek csökkennie kellene. Azonban az új szabályozás nem hozott lényeges változásokat ezen a területen. Valójában az OTP Banknál az átlagos tranzakciós érték 1,7%-kal nőtt.
Az MBH Bank szerint 2023. augusztus 1. óta a tranzakciók 11%-a, a forgalom pedig 13,5%-a zajlott le élelmiszerboltokban. Az OTP Bank hasonló adatokat közölt augusztus első tíz napjára vonatkozóan, amelyek szerint a forgalom 12,2%-a élelmiszerboltokban történt. Ez azt jelenti, hogy az OTP SZÉP kártyákkal az élelmiszer-kereskedésekben végrehajtott költések összege ebben az időszakban nem érte el az 1,5 milliárd forintot.
Az elvárások ellenére a SZÉP kártya használhatóságának bővülése nem vezetett drasztikus változásokhoz a költési mintákban. A vendéglátás és a szálláshelyek továbbra is hasznot húznak a kártyatulajdonosok előnyben részesítéséből, míg a szupermarketekben nem tapasztalható számottevő változás a fogyasztói magatartásban.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >Szallas.hu: az őszi belföldi foglalások negyedét SZÉP-kártyával fizették
Az őszi belföldi foglalásokhoz kapcsolódó online fizetések összértékének negyedét SZÉP-kártyával…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >