Szenzációs hangulat az interpack 2014-en
A napokban befejeződött interpack 2014 szakvásárt kitűnő hangulat jellemezte mind a 2700 kiállító, mind pedig a 175.000 szakmai látogató körében, akik a Düsseldorfi Vásárváros mind a 19 csarnokát megtöltötték.
Több mint 20 év után ismét közösségi standon mutatkoztak be a magyar csomagolóipari vállalkozások, további 3 kiállító önállóan vett részt az interpack szakvásáron.
„Az interpack idén ismét látványosan bizonyította globális vezető szerepét. Ez a siker megerősíti azt az alapvető filozófiánkat, hogy a szakvásárt megelőzően célirányosan szólítsuk meg ezt a nemzetközi ágazatot: jöjjenek el háromévente Düsseldorfba“ – mondta Werner Matthias Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vezérigazgatója.
Az interpack 2014 a külföldi kiállítók 66 százalékos arányával nem csupán a szakvásár viszonylatában, hanem a Messe Düsseldorf valamennyi rendezvényére vonatkozóan is rekordot jelentett. Összesen 120 nemzet képviselői jártak a csomagolóipar és a kapcsolódó ágazatok düsseldorfi seregszemléjén.
Meghatározó témák: hatékony erőforrás- felhasználás, minőség és biztonság, sokszínűség és rugalmasság
Az interpack 2014 meghatározó témái közé tartozott a gépek és berendezések hatékony erőforrás-felhasználása, valamint a csomagolóanyagok eredményes felhasználása – a minőség és a biztonság, a tökéletes és a hamisítás ellen védett végtermékek szavatolása érdekében – főként olyan érzékeny területeken, mint az élelmiszer- és italipar, valamint a gyógyszeripar, továbbá az egyre szélesebb termékskálát és rövidebb innovációs ciklusokat kiszolgáló sokszínűség és rugalmasság. Ezekhez a témakörökhöz kapcsolódott a csarnokokban bemutatott innovatív megoldások számottevő része.
Innováció a középpontban
Az interpack-on az innovációk kiemelt szerephez jutottak – fejtette ki Bernd Jablonowski, az interpack és a SAVE FOOD igazgatója: „Egy vezető szakvásár esetében nem elegendő bérbe adni a kiállítási területet és a legmagasabb színvonalon megrendezni a seregszemlét. Sokkal inkább feladatunk, hogy beazonosítsuk a bemutatott piac fejlődését meghatározó irányzatokat, hogy bevonjuk ezeket a vásárkoncepcióba, végül pedig hogy következetesen foglakozzunk is ezekkel. Csak így biztosíthatjuk a meghatározó szakmai témák szerepét az adott ágazatban. Az interpack 2014 esetében ezt ismételten jól teljesítettük. Az Innovációs Park és a METAL PACKAGING PLAZA koncepciója teljes sikert aratott a célcsoportokban.“
Jól sikerült a második SAVE FOOD kongresszus
Kiemelkedő figyelmet kapott az interpack szakvásárral kapcsolatban a SAVE FOOD. A kongresszus a három évvel korábbi nyitórendezvénynél is szemléletesebben bizonyította, hogy miként lehet az értéklánc minden területén küzdeni az élelmiszer-veszteség és az élelmiszer-pazarlás világszerte jelentkező problémája ellen.
A SAVE FOOD néven futó kezdeményezés az ENSZ Élelmezési Világszervezete (FAO) és az ENSZ Környezetvédelmi programja (UNEP), valamint több mint 110 ipari partner együttműködésével az élelmiszer-veszteség és az élelmiszerek pazarlása ellen száll síkra. A második SAVE FOOD kongresszus politikai és társadalmi szemszögből is rávilágított a felmerült problémákra. A kongresszus a gazdaság részéről kínált megoldásokat és bemutatta a legjobb gyakorlati példákat.
A kongresszuson összesen 450 küldött vett részt. A rendezvény végén minden résztvevő egyetértett abban, hogy a SAVE FOOD céljait csak egyesült erővel és a közösen felhalmozott szaktudással, valamint az összes érintett kompetenciájának kiaknázásával lehet elérni – ez a kezdeményezés egyik alapvető célkitűzése. Az Innovationparc Packaging az interpack 2014 szakvásár teljes időtartama alatt felvonultatta az élelmiszer-vesztség és az élelmiszer-pazarlás csökkentésére irányuló megoldási javaslatokat és jó ötleteket.
Magyar részvétel az interpack-on
20 év után ismét közösségi standon mutatkoztak be a magyar csomagolóipari KKV-k az interpack-on. A HITA támogatásával és a szakmai szövetség, a CSAOSZ szervezésében megvalósult standon a Krajczár Kft, a Mátrametál Kft, a Pikopack Zrt, a Reményi Csomagolástechnika Kft és a Rollbox Zrt vett részt. A közösségi standon részt vett még a Flexo Innovációs Klaszter is, akik 6 céget képviseltek. Rajtuk kívül önálló standdal volt jelen visszatérő kiállítóként a HACONA Kft és a Pro-Form Kft.
A Mikropakk Kft először mutatkozott be idén az interpack-on. A magyar kiállítók mindegyike sikerként értékelte a részvételt, mindannyian azt tervezik, hogy a 3 év múlva sorra kerülő rendezvényen ismét részt vesznek.
Az idei interpack-ot közel 1000 magyar szakember látogatta meg.
Legközelebb 2017 tavaszán üdvözli Düsseldorf a világ minden tájáról összesereglő szakembereket a soron következő interpack-on. A szakvásár pontos időpontját később tűzik ki.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >