Száz éves a NIVEA

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 03. 28. 10:45

A NIVEA idén ünnepeli századik születésnapját. 1911-ben jelent meg a klasszikus NIVEA Creme, amely azóta milliók kedvencévé vált. A kék tégelyes kultikus termék jubileumi évfordulója alkalmából a NIVEA rajongók 100 év legemlékezetesebb NIVEA plakátjait és relikviáit tekinthetik meg a Párizsi Nagyáruház galériájában.

Hogy igazán emlékezetessé tegye az évfordulót, a NIVEA egyedülálló kiállítást rendezett a márka elmúlt 100 évének felejthetetlen posztereiből és a fennmaradt relikviákból a most nyíló Párisi Galériában. A múltidéző kiállítás a NIVEA alapító atyjaitól kezdve az adott korok szépségideáljain át egészen a NIVEA Creme-et követő többi bőrápolási innovációig felidézi az egy évszázados sikertörténetet, miközben az egyes évtizedek legemlékezetesebb hirdetései nosztalgiára késztetik a látogatókat. A kiállításon láthatunk többek között a húszas évekből származó grafikát, megtekinthetjük a korhű női ideálok képeit és a NIVEA Creme legemlékezetesebb csomagolásait, valamint emlékezetes reklámfilmeket a világ különböző részeiből. Az érdeklődők a kiállítást 2011. április 30-ig látogathatják.

A centenáriumi sajtóesemény háziasszonya Náray Erika volt, akinek hangja – a NIVEA-reklámfilmek magyar hangjaként – az elmúlt évek során egybeforrt a márkával. A színes, múltidéző programokkal, állófogadással és kiállítás-megnyitóval egybekötött rendezvény bevezetőjeként a vállalat vezetősége felelevenítette az elmúlt egy teljes évszázad legnagyobb mérföldköveit. Gerhard Hierath, a Beiersdorf Kft. vezérigazgatója ünnepi beszédében elmondta, hogy a NIVEA Creme születése egyben a bőrápolás azóta tartó, folyamatos innovációjának kezdetét jelöli.

Egy kicsi kék tégely világhódító útja

Innováció és állandóság – ez lehetne a jelmondata az elmúlt 100 év sikerének. A NIVEA immár egy évszázada része mindennapjainknak, tökéletességével, folyamatos jelenlétével sokunk meghatározó partnere a test- és az arcápolás terén. Ám a százéves születésnapját ünneplő NIVEA Creme több mint egy egyszerű bőrápoló készítmény – sokkal inkább olyan kultikus termék, amely a hagyományos és a modern harmonikus ötvözésével ma is egyedi színfolt a boltok polcain.

A NIVEA Creme-et mindig az aktuális kutatásoknak megfelelően korszerűsítették, azonban alapvető összetevői a 100 év alatt szinte változatlanok maradtak. Stabil szerkezetének köszönhetően a kezdetektől tartósítószer hozzáadása nélkül készül. Már maga az illat is nagyon jellegzetes: a NIVEA Creme egy tarka virágcsokorra emlékeztet, amelyben rózsa, liliom és orgona dominál egy kis borostyánnal kiegészítve. Ez az az illat, amely a kicsi kék tégellyel együtt sokunkban rég elfelejtett emlékeket idéz fel, és a kedves gyermekkori élmények mellett olyan otthonos érzés tölt el, amit mindenhová magunkkal vihetünk. Így hát nem véletlen, hogy a NIVEA Creme soha nem ment ki a divatból.

Abban a 200-nál is több országban, ahol a termék kapható, a NIVEA a legismertebb bőrápoló márka, amely napozási termékeivel, testápolóival, férfi kozmetikumaival, dezodoraival és ránctalanító termékeivel az elmúlt évtizedek során megváltoztatta a vásárlók napi szokásait és magát a kozmetikai ipart.
Ám a bőr még mindig rengeteg titkot tartogat, és a Beiersdorf ma is minden erejével azon van, hogy megfejtse ezeket. A NIVEA az elkövetkezendő száz évre is számos meglepetést ígér…

Az időszakos kiállítás megtekinthető:
A Párizsi Nagyáruház Párisi Galériájában (1061, Budapest, Andrássy út 39. – a régi Divatcsarnok). A galéria nyitva tartása: 10:00 – 20:00-ig, minden nap.

Kapcsolódó cikkeink