Számos termék iránt megugrott a kereslet tavaly húsvétkor
Jelentősen nőtt a sonka, a tojás, a csokoládé és az alkoholos italok forgalma tavaly húsvétkor a KSH összesítése alapján, a nagyobb áruházak idén is jelentős forgalomra számítanak.
A KSH tájékoztatása szerint a húsvétkor sonkára és szalámira kiadott összeg (fejenként 1209 forint) csaknem 40 százalékkal volt magasabb a havi átlagértéknél 2016-ban. A tojás esetében ez az arány megközelítette a 25 százalékot, alkoholos italoknál pedig a 75 százalékot. A fejenkénti 0,7 kilogrammos húsvéti sonka- és szalámifogyasztás több mint a másfélszerese volt az éves átlagos mennyiségnek, a 15 darabos tojásfogyasztás pedig negyedével haladta meg azt – írták.
A KSH összesítése alapján a háztartások egy főre jutó fogyasztási kiadása 2016 márciusában megközelítette a 75 ezer forintot, ennek csaknem 30 százalékát az élelmiszerek és az alkoholos italok tették ki.
Az MTI által korábban megkérdezett üzletláncok idén is erős forgalomra számítanak, várakozásaik szerint a sonka, a tojás és a csokoládé lehet a legkeresettebb termék. A Spar szerint egyes húsfélék forgalma akár 50 százalékkal, az édességeké pedig 70 százalékkal is nőhet az ünnepi héten.
Az Auchan éves forgalmának csaknem 10 százalékát a húsvéti időszakban teljesíti, a legkeresettebbek náluk is a sonkafélék, a tojás, a húsvéti édességek és a kalácsfélék.
A Tesco áruházaiban a húsvéti ünnepeket megelőző három hét a második legforgalmasabb periódus a karácsony után: füstölt sonkából ilyenkor annyit adnak el, mint az átlagos időszakban fél év alatt. Hozzátették, hogy az utóbbi években egyre inkább a jobb minőségű termékeket keresik a vásárlók.
A Baromfi Termék Tanács tájékoztatása szerint a húsvéti szezonban átlagosan 200-230 millió tojás fogy, ami az éves fogyasztás 8-10 százalékát jelenti. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: 2,2 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet az I. negyedévben
2025 I. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 3,6, importja…
Tovább olvasom >KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >Kihívások és lehetőségek között egyensúlyoz a magyar édesipar
A 2024-es év nyertesei az eladott mennyiség alapján sorrendben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >