A Starbucks pénzt számol fel a papírpoharak miatt
Nagy-Britanniában egyre nagyobb gondot okoznak az egyszer használatos kávés poharak. Az elvitelre kért kávék jelentős részét papírpoharakban kérik a vásárlók, így rengeteg szemetet termelnek. A poháron lévő műanyagréteg miatt viszont nagyon bonyolult az újrahasznosítás – írja az origo.
Fontos döntésre szánta el magát a Starbucks, amely a 35 londoni üzletében ezentúl minden egyes papírpohárban kiadott kávé árához hozzáad 5 pennyt (azaz kb. 18 forintot).
Bár a „latte adónak” is nevezett díj nem tűnik nagynak, de ha figyelembe vesszük, hogy a vállalat évente 2,5 milliárd darab egyszer használatos poharat használ el, akkor jelentős lehet a bevételnövekedés.
A lépés elsődleges célja azonban nem a profit termelése, hanem az, hogy így tántorítsák el a fogyasztókat a papírpoharak használatától.
Mi a baj a papírpoharakkal?
Fontos két fogalom között különbséget tenni. Vannak az újrahasznosított anyagból készült poharak, és az újrahasznosítható poharak. A Starbucks bár olyan papírpoharat használ, amelyek újrahasznosított anyagból készülnek, de azok nem újrahasznosíthatóak újra.
A normál rendszerek nem birkóznak meg a cég poharaival, mert a kartonpapír vékony polietilén réteget is kap, amelyet nagyon nehéz eltávolítani. Ez azt eredményezi, hogy 400 pohárból jelenleg csak egyet hasznosítanak újra, ami 0,25 százalékos hatékonyság – írja a The Guardian.
Bár az 5 penny nem tűnik soknak, a megkérdezettek 48 százaléka azt mondta, hogy inkább talál más megoldást, mint hogy kifizesse az extra díjat. Ez egyfelől lehetséges többször használatos poharak segítségével, de a bolti alkalmazottak is felhívják a figyelmet, hogy a helyszínen fogyasztva porcelán csészében olcsóbb a kávé.
Januárban a brit környezetvédelmi bizottság elégelte meg, hogy mindenhol eldobható kávéspoharak vannak, ezért gondolkodnak a 25 pennys adó bevezetésén. Ebből az összegből a hulladékfeldolgozás korszerűsítését finanszíroznák. Felmerült az is, hogy amennyiben ez az összeg nem rendelkezik kellő visszatartó erővel, akkor teljesen betilthatják az ilyen poharakat.
A probléma nem csak a Starbucks poharai esetén áll fenn, a többi kávégyártó is érintett az ügyben. Emiatt már néhány üzlet bevezette, hogy pár százalékkal olcsóbban adja a kávét azoknak, akik saját bögrével érkeznek.
A Starbucks Europe szóvivője szerint a vállalat már 20 éve biztosít a vásárlóknak kedvezményt, ha többször használatos pohárba kérik az ügyfelek a kávét, de csak 1,8 százalékuk él a lehetőséggel.
Nagy-Britanniában a Starbucks, a Costa, a Paul 25 penny kedvezményt ad, a Greggs 20 pennyt, míg a Pret a Manger 50 pennyt, ha valaki többször használatos pohárba kéri a kávéját. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
A Heineken Hungária az első PET palack mentes nagyüzemi sörgyártó
A nagyüzemi sörgyárak közül elsőként, a fenntarthatóság jegyében vonta ki…
Tovább olvasom >Magazin: Hatások és trendek 2021
A Trade Marketing Klub „Szerelmem a trade marketing” konferenciáján Tolnai…
Tovább olvasom >AM: új korszak a mezőgazdasági hulladékfeldolgozásban
Az új hulladékfeldolgozási technológiák hozzájárulnak ahhoz, hogy hosszú távon is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Turisztikai startup program indul a szektor fellendítéséért
Közös programot indít a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és a…
Tovább olvasom >Montenegró jó nyári idegenforgalmi szezonra számít
– Főként Oroszországból és Nyugat-Európából számít turistákra a nyáron Montenegró,…
Tovább olvasom >Már oltják az egészségügyi dolgozókat a horvátoknál
Horvátországban mint egy 70 000 turisztikai dolgozó beoltását kezdik meg…
Tovább olvasom >