Magazin: Sportitalfejlesztések a természetesség irányában

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 11. 02. 07:19

A sportitalok piaca folyamatos növekedést mutat, érzékelhető a fogyasztók egészségtudatosabb szemlélete, a lakosság egyre nagyobb része sportol rendszeresen. Az egészséges táplálkozás részeként bekerült a köztudatba az elégséges folyadékbevitel szükségessége. Ebben nyújt segítséget az üzletek polcain található, folyamatosan bővülő sportitalválaszték is.

Ma már az átlag fogyasztó is tisztában van azzal, hogy az ásványi anyagokat megfelelő mennyiségben tartalmazó sportitalok fogyasztásával hatékonyan tudja hidratálni szervezetét.

– A termékkategória értékesítési mennyiségének jelentős része a fitnessközpontokban, edzőtermekben kerül értékesítésre, de jelen vagyunk a sportáruházak polcain, illetve a hipermarketek, hálózatok kínálatában is. Ez is mutatja a sportitalfogyasztás növekvő tendenciáját – hangsúlyozza Birven Eszter, a Vitalade sportitalokat forgalmazó GRAMEX DRINKS marketingigazgatója.


Birven Eszter
marketingigazgató
GRAMEX DRINKS

A Coca-Cola HBC Magyarország szakemberei szerint a növekedés jelentős részét a kereskedelmi csatornák generálták.

– A kereskedelmi csatornák közül a hiper- és szupermarketek, illetve a független kisboltok könyvelhetik el a legnagyobb volumennövekedést – jelzi Ivády Gábor, a Powerade sportitalokat forgalmazó Coca-Cola HBC Magyarország Kft. kereskedelmi kiválóság vezetője.


Ivády Gábor
kereskedelmi kiválóság vezető
Coca-Cola HBC Magyarország

A Scitecnél úgy látják, hogy változnak a fogyasztói igények: régebben a színes, erős ízű termékek voltak népszerűek, ma pedig egyre inkább olyan irányba halad a piac, ahol nagy hangsúlyt kap az ellenőrzött, természetes összetevők használata, valamint a mesterséges adalékanyagoktól mentes termékek.

– A fogyasztói igényekhez a termékfejlesztésnek nagymértékben igazodnia kell, hogy minden különböző igényű vásárlót ki tudjunk szolgálni – mondja Szász Máté, a Scitec Magyarország kereskedelmi igazgatója.


Szász Máté
kereskedelmi igazgató
Scitec Magyarország

Cukormentes, zsírégető, minél többféle ízben

Innováció tekintetében az új ízek, a félliteresnél nagyobb kiszerelés és a cukormentes változatok bevezetése jelentheti az új irányt.

– Továbbra is a vegyesgyümölcs a legkeresettebb íz, viszont már csökkenő tendencia jellemzi. Új ízek jelentek meg a piacon, mint például a dinnyés, bodzás vagy guavás ízesítésű sportitalok, melyek népszerűek voltak a fogyasztók körében. Méretét tekintve továbbra is töretlen a félliteres csomagolású termékek hegemóniája, illetve a 0,7 literes termékek is növekedést mutatnak – jelzi Ivády Gábor.

– A sportitaloknál is elvárás, hogy az aktuális piaci trendeket kövessük mind íz, mind pedig kiszerelés vonatkozásában. Egyre hangsúlyosabb a természetes édesítőszerekre, például a steviára való igény, emellett pedig mind többen keresik a minimum 1 literes kiszereléseket, ezért mi is ebben az irányban fejlesztünk – jelzi Birven Eszter.

Hozzáteszi: a termékkategóriára alapvetően jellemző sajátosság, hogy saját trendet diktál íz, illetve kiszerelés tekintetében. Például nyitottabbak a fogyasztók az egzotikusabb íz- és színvilágra, kifejezetten keresik a magasabb L-karnitin tartalmú termékeket, melyek a zsírégetés hatékonyságát segítik.

Szász Máté szerint a jövőben a változatos, finom ízek és a praktikusabb kiszerelések mellett a környezettudatos csomagolások fejlesztése is jó irány lehet.

– A sportitalok többféle ásványi anyagot tartalmaznak, így ízesítés nélkül sós ízt kölcsönöznének a terméknek, ezért nagyon fontos a finom, kellemes íz kialakítása. A csomagolásokon célszerű feltüntetni, hogy milyen sportághoz ajánlott, és az edzés mely időszakában érdemes fogyasztani, ezzel is segítve a fogyasztót – egészíti ki a Scitec Magyarország kereskedelmi igazgatója.

Segítség a célok elérésében

A Scitec Magyarországnál arra törekednek, hogy a fogyasztóik igényeit maximális mértékben kielégítsék új és innovatív termékekkel, amelyek megbízható forrásból származó hatóanyagokat tartalmaznak, és biztonságos, ellenőrzött gyártástechnológiát alkalmazva készülnek.

– A SCITEC NUTRITION a sport-táplálékkiegészítők piacán az egyik vezető prémium márka, mert kiváló alapanyagokból, szigorúan ellenőrzött, igazolt eljárásokkal gyártja termékeit. A termékek a fogyasztókat érdeklő, egyéb szempontokból is kiváló minőségűek és elismertek: jó ízűek, jól oldódnak és könnyen használhatók. Legfrissebb üzenetünk a fogyasztóink felé a „Push forward”, amely áprilisban jelent meg a kommunikációnkban. Ezzel is ösztönözzük a testépítőket és a rendszeresen edző fogyasztóinkat céljaik mihamarabbi elérésében – mondja Szász Máté.

A vállalatnál termékeik népszerűsítése és márkájuk építése céljából integrált marketingkommunikációt végeznek nemzetközi szinten.

– Ebben a termékkategóriában jelentős szerepük van a bolti promócióknak, melyek különböző formában jelentkezhetnek, mint például a túltöltés, összecsomagolás, illetve csomagajánlatok, százalékos kedvezmények vagy éppen a nyereményjátékok – avat be a kereskedelmi igazgató.

Folyamatos jó teljesítmény Powerade-del

A Coca-Cola Magyarországnál a Powerade esetében, izotóniás sportital lévén a termék szervezetre gyakorolt jótékony hatását emelik ki.

– A Powerade sportitalok fokozzák a víz felszívódását sportolás közben és hozzájárulnak a teljesítmény fenntartásához hosszú ideig tartó terhelés esetén. Igyekszünk különböző sportrendezvények mellé állni és ezáltal népszerűsíteni a márkát, illetve nagyobb áruházláncok és sportáruházak kínálatában folyamatosan jelen lenni – avat be Ivády Gábor.

Fókuszban a fogyasztók igényei

A GRAMEX DRINKS 2017-ben a Vitalade termékcsalád 1 literes édesítőszeres változatával jelent meg a piacon, Vitalade XL néven. Ezen terméküket két népszerű ízben kezdték el bevezetni a piacra: kaktuszfüge és erdei gyümölcs ízekben. A termékcsalád további bővítését tervezik, jelenleg az elsődleges cél a fogyasztói preferencia felmérése.

– Szlogenünk: „Több van benned!” Üzenetünk a fogyasztók felé ezáltal az, hogy sportitalunk fogyasztásával hatékonyan lehet támogatni a sportteljesítményt, növelni az állóképességet. Jellemzően BTL kommunikációs eszközökkel nagyobb arányban élünk a marketingmixben. Neves sportrendezvényeken, az egyre népszerűbb futóversenyeken rendszeresen részt veszünk, valamint eladáshelyi reklámeszközöket is előszeretettel alkalmazunk – tájékoztat Birven Eszter.

Budai Klára

Kapcsolódó cikkeink