Speciális aludoboz-visszagyűjtő installációt működtetett az EFOTT-on Hell
Korunk egyik legnagyobb fenntarthatósági kihívása a csomagolások újrahasznosítása és visszaforgatása a gazdaságba. A nyári fesztiválokon is hatalmas mennyiségű csomagolási hulladék keletkezik, melyek csökkentésére már több kezdeményezés is született, például az egyszer használatos műanyagok kiváltása, repohár-rendszer bevezetése, azonban még a mai napig nagyon sok műanyagpalack-és pohár kerül szemétbe a rendezvényeken, ami az egyik legnagyobb környezetterhelést jelenti.
A PET-tel szemben az alumínium italdobozok – megfelelő gyűjtés és kezelés mellett – végtelenszer és teljes mértékben, minőségvesztés nélkül újrahasznosíthatók. Hulladékanyagként is a legértékesebbek az összes csomagolás közül, visszagyűjtésük és újrahasznosításuk is a legkönnyebben, legnagyobb arányban megoldott. A valaha kibocsátott alumínium mintegy 75 százaléka jelenleg is forgalomban van, a hatékony körforgásnak köszönhetően akár 60 nappal azután, hogy a fogyasztó a szelektív hulladék tárolóba dobta, ismételten alumíniumdoboz készülhet belőle.
A Hell cégcsoport többek között ezért is tette le a voksát az alumíniumdoboz mellett, és mindenkit – fogyasztókat és italgyártókat egyaránt – arra ösztönöz, hogy tegyen aktívan a körforgásos gazdaság megvalósulásáért.
A környezettudatos hulladékgyűjtés létrejöttét az idei EFOTT-on egy igen látványos installációval segítette a Hell. Az alumínium körforgását népszerűsítő építmény egy közel 2×2 méteres doboz volt, mely egyben egy hatalmas visszagyűjtő pontként is működött. Azok, akik ebbe dobták kiürült italdobozaikat, hasznos ajándékokat kaptak – több doboz esetén akár napszemüveget, sapkát, törölközőt. A fesztivál idejére meghirdetett visszagyűjtési kampány szemmel látható eredményt hozott, hiszen az EFOTT 4 napján alig lehetett eldobott dobozokkal találkozni a velencei-tavi fesztivál területén.
A begyűjtött több ezer aludobozt az Inter-Metal Recycling szállította be a hulladékkezelő telephelyére – az aluhegyeket bálázzák, majd visszaszállítják a gyártóhoz, hogy újra olyan tekercsek készüljenek belőlük, amelyeket a Hell is használ termékei csomagolásánál, ezzel bezárva a körforgást. A Hell Energy-nél a fenntarthatóság nemcsak elméleti szinten része a vállalati filozófiának, hanem stratégia épül rá, és az valódi tettekben mutatkozik meg.
A cégcsoport hosszú távú fenntartható fejlődési programjának köszönhetően folyamatosan növeli portfóliójában az aludobozos termékek arányát, így tavaly már termékeinek 95 százaléka alumíniumdobozban került forgalomba, melyek világszinten is kimagasló újrahasznosított tartalommal és alacsony karbonlábnyommal rendelkeznek.
Kapcsolódó cikkeink
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >Díjjal zárja az évet a HELL
Amellett, hogy több piacvezető márkával és több mint 60 országot…
Tovább olvasom >Díjeső a 15. POP versenyen
Ötödik alkalommal nyerte el a Coca-Cola HBC nevezése az „Év…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >