Spanyol elnöknő az EASA élén
Új elnökséget választott az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA). Spanyol elnöknőt választottak, Charo Fernando Magarzo személyében, Fazekas Ildikó pedig továbbra is az igazgatótanács tagja maradt.
Az EASA nem csak huszonhat európai ország reklám önszabályozó szervezetét fogja össze, de a reklámipar mindhárom területét (reklámozói, ügynökségi és médiaoldal) képviselő szakmai szervezeteket is tagjai között tudhatja. Így a reklámipart érintő és a reklám önszabályozására vonatkozó kérdésekben biztosított az ipar közös fellépése.
Az önszabályozó szervezetek csapata rendkívül összetartó, a tudás megosztása – pl. green washing, influencer marketing, emberi méltóság vagy AI (mesterséges intelligencia használata) – jelentősen hozzájárul a szervezetek további fejlődéséhez. Nem véletlen, hogy a hiteles, erős önszabályozó szervezetek által felépített reklám önszabályozás rendszerét a jogalkotók is komolyan veszik. Az ún. EU Better Regulation programja és mind több jogszabály – például „társszabályozás” keretében – működik együtt velük.
Az elnök mindig egy-egy ország önszabályozó szervezetétől érkezik. A spanyol Charo Fernando Magarzo az AUTOCONTROL igazgatóhelyettese a francia ARPP igazgatóját váltja. Orla Twomey alelnökként az ír önszabályozó szervezetet (ASAI), Angela Mills Wade az Európai Lapkiadók Tanácsát (EPC) képviseli, a kincstárnok pedig Conor Murray a European Group of Television Advertisers – egta képviselője.
Köszöntő beszédében az új elnök a digitális reklámvilág változásait, a felkészült fogyasztóknak a fenntarthatóságra és etikus kommunikációra vonatkozó növekvő elvárását, a globalizációt, amely számos esetben a reklámra vonatkozó döntésekre és így a helyi önszabályozó szervezetre is hatással van, valamint a kisebb országok önszabályozó szervezeteinek további fejlesztését nevezte meg az elkövetkező időszak legfőbb kihívásainak. „Az új elnökség nevében kijelenthetem, hogy mindent el fogunk követni annak érdekében, hogy az EASA nagy családja sikerrel teljesítse legfőbb feladatát: a felelős reklámozás sikerét egész Európában”- jelentette ki Charo Fernando Magarzo.
Ismét az Igazgatótanács tagja lett Fazekas Ildikó az ÖRT igazgatója.
Nagy megtiszteltetés, hogy ennyi év után még mindig számítanak rám, javaslataimat és észrevételeimet hasznosnak találják az elnökségi tagok – nyilatkozta Fazekas Ildikó.
Korábban az elnöki pozícióban töltött négy év alatt nagyon sokat tanultam az egyes országok szervezeteiről és az önszabályozást érintő nemzetközi ügyekről, és tudják a kollegák, hogy számomra az EASA és az önszabályozás ügyének segítése máig küldetést és kiemelt feladatot jelent – tette hozzá Fazekas.
Kapcsolódó cikkeink
Új elnökség az ipartestület élén
A Magyar Cukrász Ipartestület 2023. február 20-án a Hunguest Hotel Bál…
Tovább olvasom >A BKIK ajánláscsomagot állít össze a repoharak kezeléséről
A rendezvényeken használt erős falú újrahasználható poharak (repohár) visszaváltásával kapcsolatos…
Tovább olvasom >A szakma a reklámadó felfüggesztésének meghosszabbítását kérte a kormánytól
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) azzal a kéréssel fordult a kormányhoz,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >