A szakma a reklámadó felfüggesztésének meghosszabbítását kérte a kormánytól
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) azzal a kéréssel fordult a kormányhoz, hogy hosszabbítsák meg a reklámadó január 1-jéig tartó felfüggesztését a kialakult gazdasági válság miatt – tájékoztatta a szövetség kedden az MTI-t. Rogán Antal kabinetminiszter jelezte, a kormány megfontolja a kérést.

A reklámadó visszavezetése a gazdasági stabilizáció és a növekedés ellen hat
Gulyás János, a szövetség elnöke Rogán Antallal, a miniszterelnök kabinetfőnökével folytatott megbeszélést arról, hogy az idei évre függesszék fel a reklámadót, amelyet májusban jelentett be Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter több más különadó mellett.
A miniszterelnöknek eljuttatott levélben és a Miniszterelnöki Kabinetirodával folytatott egyeztetések során az MRSZ a már korábban is közzétett érveit ismételte meg. Rogán Antal azt jelezte az MRSZ kérésével kapcsolatban, hogy a kabinet megfontolja a kérésüket.
Az infláció és a bizonytalan kilátások húsba vágók a médiában
Felhívták a figyelmet arra, hogy a jelentősen növekvő költségek, az elszabaduló infláció és a bizonytalan piaci kilátások a hirdetési büdzsék csökkenését eredményezik – zsugorítva a reklám-és médiaipar megadóztatható árbevételeit, nagyon sok piaci szereplő profitabilitását negatívba taszítva.
Emlékeztettek arra, hogy a 2021-es hazai médiatorta mérete reálértéken még mindig nem érte el a járvány előtti, 2019-es szintet, 0,2 százalékkal csökkent ahhoz viszonyítva.
A reklámipar multiplikátorként erősíti a gazdaságot, az iparág reklámadóval való terhelése kontraproduktívan hat a gazdasági stabilizációra, a gazdasági fejlődésre és a GDP-re. Az MRSZ hatástanulmánya szerint minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, azaz ennyivel járul hozzá a GDP-hez – tette hozzá a szövetség a közleményben.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Hatályos: jövőre sem kell reklámadót fizetni
A Magyar Reklámszövetség a kialakult gazdasági helyzetre tekintettel a reklám-…
Tovább olvasom >Felértékelődött a reziliencia szerepe a reklámiparban is – Interjú Krajczár Adrienn-nel, a POS Services értékesítési és üzletfejlesztési igazgatójával
Az alábbi szakmai beszélgetésből kiderül, hogyan reagál az eladáshelyi marketing…
Tovább olvasom >A reklámszakma az új katatörvény átgondolására kéri a kormányt
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségei az új katatörvény átgondolására…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ismét Marketing Diamond Awards díjjal gazdagodott a Trade magazin kiadója
Január végén, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond…
Tovább olvasom >Héjja Csaba: dobni fog az élelmiszer-infláción egy ideig az ársapka kivezetése
Héjja Csaba, az MKB Bank és a Takarékbank szenior elemzője…
Tovább olvasom >Kuponokkal spórolnak a magyarok
Min tudunk még spórolni? Szinte mindenkit érint hazánkban a kérdés,…
Tovább olvasom >