Romlott a fogyasztói hangulat a világ legnagyobb gazdaságában
Romlott októberben a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban – derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből, amelynek eredményét pénteken tették közzé.
Októberben a fogyasztói hangulatindex végleges értéke 98,6 pontra süllyedt a szeptemberi 100,1 pontról. A tavaly októberi index magasabb, 100,7 pont volt.
Előzetesen kisebb romlásra, 99,0 pontra számítottak októberre az elemzők.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója a szeptemberi 90,5 pontról 89,3 pontra csökkent, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató pedig 113,1 pontra esett a szeptemberi 115,2 pontról.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás a szeptemberi 2,7 százalékról 2,9 százalékra változott októberben, az 5 éves inflációs várakozás pedig a szeptemberi 2,5 százalékos szint után októberben 2,4 százalékra csökkent.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felméréskor legalább ötszáz személyt kérdeznek meg.
A fogyasztói hangulatindex végleges értéke 2000 januárjában érte el eddigi legmagasabb szintjét, akkor 111,4 ponton állt a mutató. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A vártnál jobbnak bizonyult a második negyedévi amerikai növekedés
A második negyedévben az első negyedévit és az elemzői várakozásokat…
Tovább olvasom >Javult az amerikai gazdaság teljesítménye júliusban
Javult, több mint két éves csúcsot ért el az amerikai…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >