Rendetlenség és áruhiány az amerikai üzletekben
A kereskedők inkább az online megrendelések teljesítésére fókuszáltak az utóbbi időben, így a boltokba visszatérő vásárlókat sok helyen lehangoló látvány, összevisszaság és üres polcok fogadják az USA-ban. A piacvezető Walmart áruházait egy piackutató cég erősen bírálta és üzleteit sok vásárlói kritika is érte.
Ruhakupacok, kipakolásra váró kartonok, félig üres polcok, az online rendeléseket összeszedő alkalmazottak látványa fogadja a boltokba visszatérő vásárlókat az Egyesült Államokban.
A szép, tiszta, áttekinthető eladóteret keresik
A kereskedők az online előretörése miatt eladóterüket és alkalmazottaikat is az új igények kiszolgálásának szolgálatába állították. Jelentős területeket foglaltak le az online rendelések összekészítéséhez, a személyes átvétel vagy a házhoz szállítás előkészítéséhez, hiszen a legtöbb lánc meglévő fizikai boltjához kötötte a virtuális eladásokat. Mindehhez a dolgozókat fel kellett készíteni az új típusú feladatokra, a rendelések összeszedésére, kezelésére, így kevesebb idő és energia jut a polcok feltöltésére vagy a személyesen jelenlevő vásárlókra.
Sok üzletben, főként a Walmart és a Macy’s egységeiben ezek a folyamatok rendetlenséghez és kaotikus állapotokhoz vezettek, pedig a vevők a megszokott, pandémia előtti állapotokat keresik, amikor élvezet és élmény volt a vásárlás. Ugyanakkor fenntartják a pandémiában megszokott elvárásukat a tisztaság és a biztonság iránt.
Kulcsfontosságúak a következő hónapok
A fizikai boltokban történő vásárlás profitábilisabb a kereskedők számára, hiszen a vásárlók élőben találkoznak az impulzusokkal, promóciókkal és önkiszolgálló üzemmódban intézik a dolgok beszerzését. A pandémia idején spóroltak a közlekedésen, vendéglátóhelyeken és az utazásokon is, így most sokan vágynak egy kis önkényeztetésre. A CNBC beszámolója szerint az amerikai vásárlók először ruhára, blézerre, körömcipőre, fürdőruhára és sminkre költenek.
Neil Saunders, a GlobalData Retail ügyvezetője szerint ideje rendbe tenni a dolgokat, különben a vásárlók elpártolnak ezektől a boltoktól. Hetek óta járja a boltokat és fotózza a hibákat, majd ezeket elküldi a lánc illetékeseinek és kiposztolja a közösségi médiába is. A láncok stratégiáját és annak megvalósítását akarja megérteni. A hiányosságok között a megkopott POP, a szétdobált, rendetlen termékkihelyezés és az esetleges másodkihelyezések szúrtak szemet a szakembernek. Arizona államban egy üzletben például egy nagy esernyő displayt talált, holott a rendkívül száraz területen alig esik az eső.
-A rendetlen és logikátlanul elrendezett üzletben nehéz eligazodni, ezért a fogyasztóknak sok mindent át kell nézni, sokat kell keresgélnie, hogy megtalálja azokat a dolgokat, amelyeket akar. Ráadásul sokat használták az internetet, a kereső funkciót a járvány idején, így amikor visszatérnek a boltokba, toleranciájuk az átláthatatlansággal szemben minimális – véli Neil Saunders.
Automatizáció a válasz
A negatív hírek már a tőzsdén is éreztetik hatásukat, a Walmart részvényárfolyam esni kezdett. A járvány során készített interjúkban a Walmart vezérigazgatója, Doug McMillon kifejezte csalódottságát a készlethiány miatt. A trendet a Covid-19 által generált szokatlan keresletnövekedésnek és az ellátási lánc összeomlásának tulajdonította, de javuló tendenciában bízik.
Ebben a pénzügyi évben a Walmart 14 milliárd dollárt tervez befektetni üzleti tevékenységébe, a korábbi évek 10- 11 milliárdjához képest. A megnövelt beruházás keretében több tucat üzletbe automatizációs csúcstechnológiát építenek be és high-tech háttérközponttá alakítják át, ahol az online megrendelések nagy részének összeállítását az alkalmazottak helyett robottechnológia biztosítja. Végső soron ez csökkentheti a Walmart áruházainak folyosóin megrendeléseket összekészítő alkalmazottak számát és felszabadíthatja őket a klasszikus eladói feladatok elvégzésére.
A cég azt is közölte, hogy az üzleteket is átalakítja, karcsúsítja, hogy a vásárlók könnyebben eligazodhassanak bennük. A tervek szerint az új dizájnt 1200 üzletben valósítják meg a pénzügyi év végéig.
Kapcsolódó cikkeink
A dm sikerrel zárta az elmúlt gazdasági évet
A dm a változó körülmények között is sikeresen követte stratégiáját,…
Tovább olvasom >Berobbant az e-kereskedelem, de hogyan lesz hűséges ügyfél a karantén-vásárlóból?
A koronavírus-járvány minden bizonnyal örökre megváltoztatta fogyasztási szokásainkat, hiszen mindennél…
Tovább olvasom >A Walmart befektet a DroneUp cégbe
A Walmart stratégiai beruházást hajt végre a DroneUp cégben, miután…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >