Rendetlenség és áruhiány az amerikai üzletekben

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2021. 04. 13. 09:56

A kereskedők inkább az online megrendelések teljesítésére fókuszáltak az utóbbi időben, így a boltokba visszatérő vásárlókat sok helyen lehangoló látvány, összevisszaság és üres polcok fogadják az USA-ban. A piacvezető Walmart áruházait egy piackutató cég erősen bírálta és üzleteit sok vásárlói kritika is érte.

Rendetlen Walmart

Ruhakupacok, kipakolásra váró kartonok, félig üres polcok, az online rendeléseket összeszedő alkalmazottak látványa fogadja a boltokba visszatérő vásárlókat az Egyesült Államokban.


A szép, tiszta, áttekinthető eladóteret keresik

A kereskedők az online előretörése miatt eladóterüket és alkalmazottaikat is az új igények kiszolgálásának szolgálatába állították. Jelentős területeket foglaltak le az online rendelések összekészítéséhez, a személyes átvétel vagy a házhoz szállítás előkészítéséhez, hiszen a legtöbb lánc meglévő fizikai boltjához kötötte a virtuális eladásokat. Mindehhez a dolgozókat fel kellett készíteni az új típusú feladatokra, a rendelések összeszedésére, kezelésére, így kevesebb idő és energia jut a polcok feltöltésére vagy a személyesen jelenlevő vásárlókra.

Sok üzletben, főként a Walmart és a Macy’s egységeiben ezek a folyamatok rendetlenséghez és kaotikus állapotokhoz vezettek, pedig a vevők a megszokott, pandémia előtti állapotokat keresik, amikor élvezet és élmény volt a vásárlás. Ugyanakkor fenntartják a pandémiában megszokott elvárásukat a tisztaság és a biztonság iránt.

Kulcsfontosságúak a következő hónapok

A fizikai boltokban történő vásárlás profitábilisabb a kereskedők számára, hiszen a vásárlók élőben találkoznak az impulzusokkal, promóciókkal és önkiszolgálló üzemmódban intézik a dolgok beszerzését. A pandémia idején spóroltak a közlekedésen, vendéglátóhelyeken és az utazásokon is, így most sokan vágynak egy kis önkényeztetésre. A CNBC beszámolója szerint az amerikai vásárlók először ruhára, blézerre, körömcipőre, fürdőruhára és sminkre költenek.

Rendetlen Walmart

Neil Saunders, a GlobalData Retail ügyvezetője szerint ideje rendbe tenni a dolgokat, különben a vásárlók elpártolnak ezektől a boltoktól. Hetek óta járja a boltokat és fotózza a hibákat, majd ezeket elküldi a lánc illetékeseinek és kiposztolja a közösségi médiába is. A láncok stratégiáját és annak megvalósítását akarja megérteni. A hiányosságok között a megkopott POP, a szétdobált, rendetlen termékkihelyezés és az esetleges másodkihelyezések szúrtak szemet a szakembernek. Arizona államban egy üzletben például egy nagy esernyő displayt talált, holott a rendkívül száraz területen alig esik az eső.

-A rendetlen és logikátlanul elrendezett üzletben nehéz eligazodni, ezért a fogyasztóknak sok mindent át kell nézni, sokat kell keresgélnie, hogy megtalálja azokat a dolgokat, amelyeket akar. Ráadásul sokat használták az internetet, a kereső funkciót a járvány idején, így amikor visszatérnek a boltokba, toleranciájuk az átláthatatlansággal szemben minimális – véli Neil Saunders.

Automatizáció a válasz

A negatív hírek már a tőzsdén is éreztetik hatásukat, a Walmart részvényárfolyam esni kezdett. A járvány során készített interjúkban a Walmart vezérigazgatója, Doug McMillon kifejezte csalódottságát a készlethiány miatt. A trendet a Covid-19 által generált szokatlan keresletnövekedésnek és az ellátási lánc összeomlásának tulajdonította, de javuló tendenciában bízik.

Ebben a pénzügyi évben a Walmart 14 milliárd dollárt tervez befektetni üzleti tevékenységébe, a korábbi évek 10- 11 milliárdjához képest. A megnövelt beruházás keretében több tucat üzletbe automatizációs csúcstechnológiát építenek be és high-tech háttérközponttá alakítják át, ahol az online megrendelések nagy részének összeállítását az alkalmazottak helyett robottechnológia biztosítja. Végső soron ez csökkentheti a Walmart áruházainak folyosóin megrendeléseket összekészítő alkalmazottak számát és felszabadíthatja őket a klasszikus eladói feladatok elvégzésére.

Walmart automatizáció

A cég azt is közölte, hogy az üzleteket is átalakítja, karcsúsítja, hogy a vásárlók könnyebben eligazodhassanak bennük. A tervek szerint az új dizájnt 1200 üzletben valósítják meg a pénzügyi év végéig.

Kapcsolódó cikkeink