Rekordszinten a világ 100 legnagyobb cégének piaci tőkeértéke
Rekordszintre, 21 ezer milliárd dollárra emelkedett a világ száz vezető, tőzsdén jegyzett cégének piaci tőkeértéke – derül ki a PwC Global Top 100 felméréséből.
A tavaly áprilistól számított egy év alatt a száz vezető cég piaci tőkeértéke 5 százalékkal nőtt, ami lassulás az egy évvel korábbi 10 százalékos bővüléshez képest.
A szűkített tízes listán továbbra is a technológiai és az online kereskedelmi ágazat cégei vannak túlsúlyban, hét ilyen vállalkozás van az első tízben: az amerikai Microsoft, az Apple, az Amazon, az Alphabet és a Facebook, továbbá két kínai, az Alibaba és a Tencent.
Már ötödik éve a száz legnagyobb vállalat 54 százaléka amerikai, piaci tőkeértékük az átlagnál nagyobb mértékben, 9 százalékkal nőtt egy év alatt.
A Global Top 100 lista második helyén ismét Kína áll annak ellenére, hogy az ázsiai ország cégeinek piaci tőkeértéke 4 százalékkal csökkent az elmúlt 12 hónapban.
Egy éve a kínai cégek piaci tőkeértéke még 57 százalékkal nőtt. Akkor három új kínai cég került be a Top 100-ba és kettő a Top 10-be.
A PwC legfrissebb listája szerint az európai cégek piaci tőkeértéke 5 százalékkal csökkent egy év alatt és három cég kiesett a százas listából.
A legújabb százas listát a Microsoft vezeti, miután tavaly még a harmadik volt, piaci tőkeértéke egy év alatt 202 milliárd dollárral 905 milliárd dollárra emelkedett.
A tavaly listavezető Apple a második helyre szorult vissza, piaci tőkeértéke 45 milliárd dollárral, 896 milliárd dollárra emelkedett.
A tízes listán a további négy cég is amerikai, az Amazon, az Alphabet, a Berkshire Hathaway és a Facebook.
A lista hetedik és nyolcadik helyén kínai cégek állnak: az Alibaba megőrizte hetedik helyét, a Tencent ugyanakkor a tavalyi ötödik helyről a nyolcadikra csúszott vissza.
A tízes lista utolsó két helyén ismét amerikai cégek következnek: a kilencedik a Johnson & Johnson, a tizedik pedig az Exxon Mobil. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Lehull a lepel az Amazon titkos fegyveréről: magyar webshopok is átvehetik az e-kereskedelmi óriás módszerét!
Óriásit robbant az e-kereskedelmi szektor a tavalyi évben, hiszen 2020-ban…
Tovább olvasom >Négy további városban lesznek online rendelhetők az ALDI termékei
Három hónappal a szolgáltatás budapesti bevezetése után négy további településen…
Tovább olvasom >Ingyenes szállítással segít az eMAG a járványhelyzetben
Ingyenes házhoz, illetve csomagpontra való szállítással segíti a járvány harmadik…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: márciusban 3,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak
Márciusban a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal magasabbak voltak az…
Tovább olvasom >Elemzők: a kiskereskedelem nem támogatja az első negyedévi gazdasági növekedést
A kiskereskedelem trendszerű lejtmenetben van és a márciusi járványügyi korlátozásokat…
Tovább olvasom >KSH: februárban 5,9 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom
Februárban a nyers adat szerint 5,6 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 5,9…
Tovább olvasom >