A nagyok versenytársává vált a Perplexity
Az AI-alapú keresőmotor, a Perplexity az Egyesült Államokban most indított vásárlási asszisztense nemcsak termékkeresést és -összehasonlítást, de azonnali vásárlást is lehetővé tesz. Ezzel a lépéssel a vállalat az Amazon és a Google Shopping számára is komoly versenytárssá vált.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A Perplexity előfizetői az új eszközzel áttekinthetik a termékinformációkat és -értékeléseket, összehasonlíthatják azokat, a „one-click checkout” funkcióval pedig közvetlenül vásárolhatnak is. A keresőmotor a termékjellemzőket, árakat és véleményeket összefoglaló termékadatlapokat jelenít meg. A Snap to Shop vizuális kereső pedig lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy képek alapján találjanak meg olyan termékeket, amelyek nevét nem ismerik.
Szakértők szerint az olyan AI-alapú keresőmotorok, mint a Perplexity, alapjaiban írhatják át az e-kereskedelem szabályait. Segítségükkel a fogyasztók teljesen új módon kezdhetik el az internetes keresést, ami miatt a hagyományos SEO- és SEA-marketing elavulttá válhat.
A Perplexity eddig olyan keresőmotorokkal versengett, mint a Google Gemini és a SearchGPT, de az új vásárlási funkcióval az Amazon és a Google Shopping közvetlen kihívójává is vált.
A cég az amerikai indulás után más piacokon is bevezetni tervezi az AI vásárlási alkalmazást, ám erre vonatkozó konkrét időpontot egyelőre nem közölt. //
Kapcsolódó cikkeink
Közös növényi újdonságokat dob piacra a PepsiCo és a NotCo Chilében
A PepsiCo és a chilei NotCo együttműködésének eredményeként két új,…
Tovább olvasom >AI-képzést indít kiskereskedőknek a Google és a Német Kereskedelmi Szövetség
A Google és a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) közös kezdeményezésével…
Tovább olvasom >AI-dalokkal terjeszti az optimizmus fontosságának üzenetét az LG
Új globális márkakampányt indított el az LG Electronics (LG): a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >