Rekordot döntött a sajátmárkás termékek piaci részesedése az olasz kiskereskedőknél
Az olaszországi kiskereskedők figyelme egyre inkább a sajátmárkás termékek felé fordul annak érdekében, hogy ellensúlyozzák az inflációt és a nagy márkákat kedvelő olaszok vásárlóerejének csökkenését.
A sajátmárkás termékek piaci részesedése az olasz kiskereskedők teljes bevételének 31,5%-ára emelkedett tavaly (ami rekordnak minősül) az előző évi 30,4%-ról és a 2019-es 28,3%-ról – derül ki a The European House Ambrosetti (TEHA) olasz tanácsadó cég tanulmányából.
A tanulmány szerint az olcsóbb sajátmárkás termékek előállítása nagyobb mértékben növekszik, mint a prémium termékeké.
– A kiskereskedő jelentős befektetéseket eszközölnak a sajátmárkás termékekbe – mondta Mauro Lusetti, az olasz kiskereskedelmi szövetség, az ADM elnöke.
Amellett, hogy a sajátmárkás termékek a kiskereskedőknek nagyobb kontroll biztosítanak az árak felett, a fogyasztói igényekre való hatékonyabb és gyorsabb reagálást is lehetővé tesznek – tette hozzá Lusetti.
Olaszországban a sajátmárkás termékek elterjedtsége az egyik legcsekélyebb Európában, de ez azt is jelenti, hogy van tere a növekedésnek – mondta a szakember.
A sajátmárkás termékek volumene változatlan árfolyamon számolva 332 millió euróval nőtt 2023-ban, szemben a kiskereskedők teljes forgalmának több mint 1,1 milliárd eurós csökkenésével.
Kapcsolódó cikkeink
Az expanziónak és a meglévő üzleteknek köszönhetően 20%-kal nőttek az Action eladásai
Tovább nő az Action holland non-food diszkont forgalma: 2024 első…
Tovább olvasom >Olaszországban május után júniusban is 0,8 százalék volt az éves infláció
Olaszországban az előzetes becsléssel összhangban 0,8 százalékkal nőttek a fogyasztói…
Tovább olvasom >Helyi befektető vásárolta fel az olasz Trinità húsipari vállalatot
A felvásárló Fondo Italiano d’Investimento célja a Trinità pozíciójának megszilárdítása…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >