Pszeudotölcsér
Egy cukrászdába keresve sem lehetne jobb nyári marketingeszközt találni a színes, látványos fagylaltpultnál, a világ gazdag gasztronómiai kultúrájú országaiban mégsem elégszenek meg a fagylalt ízeinek tökéletesítésével, új változatok kikísérletezésével: annak „hordozójával”, a különleges tölcsérekkel is harcolnak a vendég figyelméért.
A hazai fagylaltversenyek egyik biztató tanulsága, hogy legjobb cukrászaink nem nélkülözik a kreativitást. Az alacsony fizetőképes kereslettel és a még mindig az albán fagylaltozók problémájával küzdő magyar piacon viszont nem is csodálkozunk nagyon, hogy a cukrászatoknak még a szakma krémjét jelentő 10-15 százalékában is ritka a kapcsolódó termékek fejlesztése. Pedig ezek is a segítik a fagylalthoz kapcsolódó marketingmunkát.
A legkézenfekvőbb fejleszthető terület a tölcséreké és az azt helyettesítő ehető eszközöké. Nálunk a fagylaltozók túlnyomó többségében az ostyás „hordozók” választékát az édes meg a nem édes tölcsérek jelentik (nagyon változó minőségben), és – kis jóindulattal ide számítva – a roletti rudak. Üdítő a fekete és a színes tölcsérek megjelenése. Ami igazi kreatív kezdeményezés volt 3 éve: a tápiószecsői Hisztéria cukrászdában a tölcsérek aljába minden vendég némi folyékony csokoládét kapott az erre a célra felállított csapból.
Ha valaki fagylaltot akar nyalni, ahhoz nincs jobb az ostyás tölcsérnél. Ha viszont a fagylaltozás élményében további gasztronómiai truvájra – a különlegesre, esetleg az interneten kiposztolhatóra – is vágyik (márpedig a fagylaltban nem a „michelines” fordulatokat keresi a vendég), akkor mindenféle látványos változtatás vonzza őt.
Magától értetődik, mégsem közhelyes a gyümölcsökbe mérni a fagylaltot. A képen látható avokádós fagylalt eleve a gyümölcs húsából készül (magja csokoládé). A tölcsér anyagához felhasználnak népszerű tésztaalapokat: kürtőskalácsost, perecest, brownie-st vagy cereáliákból gyúrtat, puffasztott rizst, sőt vattacukrot is. A népszerű gyorsételek ugyancsak inspirálják a cukrászokat: taco, burrito, hamburger – persze édes változatban. Készülnek extrém tölcsérek: felfújt, állat formájú, sült baconös, de a sodort fagylalt felfutása után maga a fagylalt is önmaga hordozójává vált. //
Kapcsolódó cikkeink
Fókuszban a valós idejű marketing a Mastercard Space4Commerce konferenciáján
A Mastercard Space4Commerce konferencia bemutatja, hogyan alakítják át az azonnali…
Tovább olvasom >Egyhengeres fagylaltot vagy kéthengerest? – A nap képe
Nagyobb, magasabb, de leginkább másabb a hengeres fagylalt, mint a…
Tovább olvasom >Az AI-jal igyekszik személyre szabni a marketinget a Mondelēz
Új platformot indít a Mondelēz, amellyel célja globális marketingképességeinek javítása…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új zseb nyílik a SZÉP-kártyán Aktív magyarok névvel
Mindenki a saját egészségének a kovácsa, az Aktív Magyarország program…
Tovább olvasom >MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >A 2024-es év bejglijei: Karl Cukrászda és Még1kiflit Pékség a dobogón
A Magyar Cukrász Ipartestület idén is meghirdette az Év bejglije…
Tovább olvasom >