Portugál kiskereskedelmi cégcsoport terjeszkedik a régióban

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 01. 10. 11:35

Lengyelországon kívül is terjeszkedik a portugál Jerónimo Martins kiskereskedelmi cégcsoport, és 2024-ben megcélozza Szlovákia piacát. A cégcsoport már bejegyeztette a Biedronka márkáját és néhány trademarkját a szlovákiai terjeszkedéshez. A tervek szerint az első áruházat 2024 végén nyitják meg a szomszédos országban.

A Jerónimo Martins eddig csak Lengyelországban és Kolumbiában volt jelen a Biedronka márkával. Az új szlovákiai kezdeményezés során a cég nulláról építi fel infrastruktúráját, és nemcsak hagyományos áruházakat, hanem gyógyszertárhálózatot is tervez. A Biedronka márkanév alatt Lengyelországban már 3500 áruház üzemel, ez az ország legnagyobb lánca.

A szlovákiai terjeszkedés kihívást jelent majd a Biedronka számára, mivel a Tesco a szlovák kiskereskedelmi szektor egyik vezető cége, és a Biedronka itt régi riválisával találkozik. A Tesco ugyan kivonult Lengyelországról 2020-ban, de továbbra is erős jelenléttel bír Szlovákiában. A Biedronka a helyi Lidl üzleteivel is versenyezni fog.

A Jerónimo Martins terjeszkedése újabb példa arra, hogy a nemzetközi kiskereskedelem dinamikus és versengő környezetben zajlik, ahol a piacok folyamatosan változnak, és a cégek új területeken keresik a lehetőségeiket. A Biedronka sikere Szlovákiában kulcsfontosságú lehet az egész régiós terjeszkedésük szempontjából.

Kapcsolódó cikkeink