Porított növényi alapú tojáshelyettesítőt fejleszt a Nestlé
Bejelentése szerint a Nestlé hűtés nélkül is elálló, növényi alapú fehérjekeveréket fejleszt a tojás helyettesítésére.
A szójaalapú alternatívából készült porított termék a tojással megegyező mennyiségű proteint tartalmaz, amely ugyanakkor telített zsírban és koleszterinben szegényebb.
A különböző ételekben, így rántottában, omlettben, de sütés során is felhasználható termék a mikrotápanyag-hiányok kezelése érdekében vassal is dúsított – közölte a Nestlé.
Torsten Pohl, a Nestlé élelmiszeripari termék- és technológiai központjának vezetője elmondta: „A tojás az egyik legszélesebb körben használt fehérjeforrás. Ezzel az egyedülálló megoldással egy megfizethető, nagy tápanyagtartalmú megoldásra törekszünk, amely a tojás alapú ételekben helyettesítheti a tojás egy részét”.
Malher márkanév alatt folyik jelenleg a tojáshelyettesítő tesztelése Közép-Amerika egyes üzleteiben, de az élelmiszeripari óriás a jövőben több latin-amerikai piacon is tervezi bevezetni a terméket.
A termék a Nestlé kutatás-fejlesztési szakértői munkájának eredménye a cég növényi alapú élelmiszer-alternatívák, például a Garden Gourmet márkanév alatt nemrégiben bevezetett vegán tojásalternatíva kifejlesztésében szerzett know-how-jára építve.
Lourdes Muñoz, a közép-amerikai régióért felelős vezető elmondta: „Azzal, hogy a tojás egy részét e hűtés nélkül is tárolható növényi alapú fehérjével helyettesítjük, nemcsak megfizethető, de a táplálkozásban sokoldalúan felhasználható fenntartható alternatívát is kínálunk”.
Kapcsolódó cikkeink
Európába is megérkezett a Nescafé Espresso koncentrátum
Európában is bevezette a Nescafé Espresso Concentrated termékcsaládot a Nestlé,…
Tovább olvasom >Európába is megérkezik a Just Egg
A brit székhelyű Vegan Food Group (VFG) megállapodást kötött az…
Tovább olvasom >Magyar fiatalok ötleteit is várják: A fenntartható jövőért közös globális mentorprogramot indít a Nestlé és a UNESCO
A Nestlé és a UNESCO bejelentette globális együttműködését, amelynek célja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot
A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok…
Tovább olvasom >Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >Ennyit költenek a magyarok a ballagásra
A ballagás az egyik legfontosabb mérföldkő egy fiatal életében, és…
Tovább olvasom >