Pek-Snack: Egy falat optimizmus – „Az élet finom”
Termékfejlesztéssel, arculatfrissítéssel, beruházásokkal készül a járvány végére a látványpékség-hálózat
Kimondottan jól teljesített 2020-ban a Pek-Snack Kft.: a látványpékség-hálózat pénzügyileg stabil maradt, piaci pozíciói erősödtek, s a körülményekhez képest jó évet zárt. Ilyen optimistán fogalmazott Antal Csaba, a cég ügyvezetője. Vele és két munkatársával, Nock-Vető Katalin marketingvezetővel és Molnár Gábor kereskedelmi igazgatóval beszélgettünk.
Szerző: Gyarmati Orsolya
Hogy telt el a 2020-as év?
Molnár Gábor: – 2019-hez képest 7%-kal maradtunk el árbevétel tekintetében, de mivel az év háromnegyed részét egy lezárásokkal teli helyzet jellemezte, elégedettek vagyunk ezzel az eredménnyel is. Vannak csatornák, ahol a cég erősödött, és vannak, ahol gyengült. A fontos azonban az, hogy nem teltek tétlenül a hónapok: elindítottunk egy kereskedelemfejlesztési projektet, amely arra fókuszál, hogy kollégáink munkájának hatékonyságát javítsuk, és ezzel maximalizáljuk boltjaink forgalmát. Meghatározott értékesítési metodika alapján dolgoznak, amely magában foglalja a vevőszegmentációt és a tökéletes bolti kép kialakítását.
Nock-Vető Katalin: – A tavalyi év minden szempontból nehéz volt, de ezt az időszakot arra használtuk, hogy kidolgozzuk, hogyan tudnánk előrelépni, és milyen dolgokon változtassunk ehhez. A piacon mi reagáltuk le a leggyorsabban a tavaly márciusi bezárást: Maradj otthon, Süss otthon! kampányunk, amelyet hírességek bevonásával folytattunk, nagyon jól sikerült. Az év második felétől több területen belekezdtünk egy átfogó termékfejlesztésbe. Hosszú folyamat volt, mire a piacot felmértük, de szerettük volna látni, hogyan tudnánk olyan termékekkel megjelenni, amelyek eddig ebben a kategóriában nem voltak elérhetők a vásárlók számára. Végül egy funkcionális élelmiszerek fejlesztésével foglalkozó céget vontunk be e törekvésünkbe, újdonságainkat pedig hamarosan megismerhetik a fogyasztók.
A másik nagy feladatunk egy teljes arculatfrissítés, ami ez év első felében zajlik. Célunk, hogy modernizáljuk a márkánkat és igazodjunk a megváltozott fogyasztói szokásokhoz. Az átalakítást megelőzően átfogó piaci felmérést készítettünk. A Pek-Snack márkastratégia részeként újra meghatároztuk a növekedési területeinket, figyelembe véve a meglévő termékeinket és a termékfejlesztési irányokat. Megnéztük, hogy melyek azok a szegmensek, amelyekre a leginkább fókuszálunk, melyek a jellemző fogyasztói attitűdök a célcsoportjainkban. A versenytársaink elemzése után azt is konkretizáltuk, hogy mitől lesz a Pek-Snack más, jobb, mint a konkurens termékek a pékáruk piacán.
Arra azért figyeltünk, hogy a már meglévő irányt ne vessük el teljesen, hiszen fogyasztóink már így szerették és szokták meg kedvelt márkájukat, ráadásul nem lehet mindent átalakítani egy 1800 látványpékséggel rendelkező franchise-ban. A Pek-Snack meleg hangulati elemeket szeretett volna beemelni a korábbi, kicsit „sótlan” megoldások helyére. Figyeltünk rá, hogy azért ne 180 fokos legyen a váltás, megmaradjanak a látványpékségek alapszínei, főbb bútortípusai, de ezek mentén egy fiatalos, lendületes arculatot akartunk kialakítani. Jelenleg 99 százalékig készen vagyunk az arculatfrissítés kidolgozásával.
Milyen beruházások jellemezték az elmúlt időszakot?
Antal Csaba: – A cég jövőbe vetett hitét és terveit mi sem érzékelteti jobban, mint hogy a gazdasági válság ellenére is nagyszabású beruházásba kezdett. Üzemünkben új automata gyártósort telepítettünk, amely egyszerre növeli a hatékonyságot, a gyártókapacitást, és új termékkategóriák gyártását is lehetővé teszi. Június végén, a Külgazdasági és Külügyminisztérium pályázatának köszönhetően új kelesztő-sokkoló párost is üzembe állítunk. A két beruházás összértéke több mint egymilliárd forint volt, célja pedig a kapacitásnövelés, valamint az új termékportfólió gyártásának lehetősége.
Molnár Gábor: – Ugyancsak tavaly megvalósítottunk egy értékesítés alapú előrejelzés kialakítására vonatkozó projektet, amelynek lényege, hogy olyan rendszert alkottunk, amelyben az értékesítés és a marketing előrejelzést ad a gyártásnak és a logisztikának. Az értékesítés alapú előrejelzési folyamat célja a termelés számára készített előrejelzés-pontosság maximalizálása: ezáltal a gyártás pontos információk alapján tudja meghatározni, mit és mikorra kell gyártani, így elkerülhető a készlethiány. Valamint támogatja az optimális készletszintek kialakítását, ami a logisztikai osztály számára nyújt segítséget, és a pénzügyi eredményeken is javít.
Hogyan tekintetek az idei évre?
Antal Csaba: – Noha a pandémia még mindig jelen van, ami kihat az értékesítésre, optimistán gondolkodunk, olyannyira, hogy úgy véljük, a korlátozások megszűnésével komoly volumenárbevétel-növekedésre számíthatunk, amit az új portfólió is támogatni fog. A Pek-Snack külpiaci expanzióba is belekezd, több országban is bevezetésre kerülnek termékeink.
Nock-Vető Katalin: – Komoly innovációba kezdtünk, kifejlesztettünk egy Fitt névre keresztelt innovatív termékportfóliót, amelynek célja, hogy az egészséges életmód fókuszba kerülésére reagálva olyan termékeket fejlesszünk, amelyeket bűntudat nélkül fogyaszthatnak a vásárlók. Új, a kategóriát eddig nem vásárló fogyasztókat szeretnénk bevonzani az innovációval. Meg akarjuk változtatni azt a hiedelmet, hogy pékárut nem lehet enni, mert az nem egészséges. Három irányt határoztunk meg. A Fitt Aktív család „tagjai” szénhidrátcsökkentettek és édesítőszerrel készülnek, a Fitt Protein termékek teljes kiőrlésű tésztával és fehérje hozzáadásával készülnek, így tökéletes megoldást kínálnak az aktív, sportos életmódot folytatók számára is, akiknek ezentúl alternatívát jelenthet termékeink fogyasztása, a Fitt Vegán pedig tisztán növényi alapanyagokat tartalmaz. Ezeknek a termékeknek a bevezetése valódi megoldást jelent az egészségtudatos fogyasztók számára.
Molnár Gábor: – A Pek-Snack kiskereskedelmi koncepcióját illetően franchise-hálózatunkban szeretnénk megjelenni a sajátunkon kívüli, egyéb termékkategóriákkal is.
Antal Csaba: – Üzleteinket megjelenés szempontjából is igyekszünk standardizálni, s ennek megfelelően több kategóriában stratégiai együttműködést kötöttünk beszállító partnereinkkel. Teljesen átfogó kiskereskedelmi koncepciót alkottunk a franchise-üzleteink által forgalmazott termékekre.
Nock-Vető Katalin: – Eddig is arra koncentráltunk, hogy partnereinknek megoldást nyújtsunk, az új koncepció pedig egy plusz, amit kínálunk számukra. Ezenkívül szeretnénk más márkákkal is összekapcsolni a saját termékfejlesztéseinket. Idén januártól például minden sonkás termékünk Kométa-sonkából készül. Úgy gondolom, egy nagyon pozitív irányba tartunk, idén mind dizájnban, mind struktúrában megújul a honlapunk is. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >Színe és fonákja
Ahogy arra már többször is utaltunk, a cukrászok termékfejlesztési próbálkozásainak…
Tovább olvasom >Kenyérkosárérték
A drasztikus változásokat hozó válságévek után 2023-ban a sütőipar költségeinek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hordható és okosotthon eszközökkel kér még nagyobb teret a Cellect Hungary
A magyar mobiltechnológia piac egyik meghatározó disztribútora, a Cellect Hungary,…
Tovább olvasom >A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >