Pek-Snack: Egy falat optimizmus – „Az élet finom”

Szerző: Trademagazin Dátum: 2021. 05. 07. 10:13

Termékfejlesztéssel, arculatfrissítéssel, beruházásokkal készül a járvány végére a látványpékség-hálózat

Kimondottan jól teljesített 2020-ban a Pek-Snack Kft.: a látványpékség-hálózat pénzügyileg stabil maradt, piaci pozíciói erősödtek, s a körülményekhez képest jó évet zárt. Ilyen optimistán fogalmazott Antal Csaba, a cég ügyvezetője. Vele és két munkatársával, Nock-Vető Katalin marketingvezetővel és Molnár Gábor kereskedelmi igazgatóval beszélgettünk.

Szerző: Gyarmati Orsolya

trade logo 2x superbrands Hogy telt el a 2020-as év?

Antal_Csaba_Pek-Snak

Antal Csaba,
a Pek-Snack ügyvezetője

Molnár Gábor: – 2019-hez képest 7%-kal maradtunk el árbevétel tekintetében, de mivel az év háromnegyed részét egy lezárásokkal teli helyzet jellemezte, elégedettek vagyunk ezzel az eredménnyel is. Vannak csatornák, ahol a cég erősödött, és vannak, ahol gyengült. A fontos azonban az, hogy nem teltek tétlenül a hónapok: elindítottunk egy kereskedelemfejlesztési projektet, amely arra fókuszál, hogy kollégáink munkájának hatékonyságát javítsuk, és ezzel maximalizáljuk boltjaink forgalmát. Meghatározott értékesítési metodika alapján dolgoznak, amely magában foglalja a vevőszegmentációt és a tökéletes bolti kép kialakítását.

Nock-Vető Katalin: – A tavalyi év minden szempontból nehéz volt, de ezt az időszakot arra használtuk, hogy kidolgozzuk, hogyan tudnánk előrelépni, és milyen dolgokon változtassunk ehhez. A piacon mi reagáltuk le a leggyorsabban a tavaly márciusi bezárást: Maradj otthon, Süss otthon! kampányunk, amelyet hírességek bevonásával folytattunk, nagyon jól sikerült. Az év második felétől több területen belekezdtünk egy átfogó termékfejlesztésbe. Hosszú folyamat volt, mire a piacot felmértük, de szerettük volna látni, hogyan tudnánk olyan termékekkel megjelenni, amelyek eddig ebben a kategóriában nem voltak elérhetők a vásárlók számára. Végül egy funkcionális élelmiszerek fejlesztésével foglalkozó céget vontunk be e törekvésünkbe, újdonságainkat pedig hamarosan megismerhetik a fogyasztók.

A másik nagy feladatunk egy teljes arculatfrissítés, ami ez év első felében zajlik. Célunk, hogy modernizáljuk a márkánkat és igazodjunk a megváltozott fogyasztói szokásokhoz. Az átalakítást megelőzően átfogó piaci felmérést készítettünk. A Pek-Snack márkastratégia részeként újra meghatároztuk a növekedési területeinket, figyelembe véve a meglévő termékeinket és a termékfejlesztési irányokat. Megnéztük, hogy melyek azok a szegmensek, amelyekre a leginkább fókuszálunk, melyek a jellemző fogyasztói attitűdök a célcsoportjainkban. A versenytársaink elemzése után azt is konkretizáltuk, hogy mitől lesz a Pek-Snack más, jobb, mint a konkurens termékek a pékáruk piacán.

Arra azért figyeltünk, hogy a már meglévő irányt ne vessük el teljesen, hiszen fogyasztóink már így szerették és szokták meg kedvelt márkájukat, ráadásul nem lehet mindent átalakítani egy 1800 látványpékséggel rendelkező franchise-ban. A Pek-Snack meleg hangulati elemeket szeretett volna beemelni a korábbi, kicsit „sótlan” megoldások helyére. Figyeltünk rá, hogy azért ne 180 fokos legyen a váltás, megmaradjanak a látványpékségek alapszínei, főbb bútortípusai, de ezek mentén egy fiatalos, lendületes arculatot akartunk kialakítani. Jelenleg 99 százalékig készen vagyunk az arculatfrissítés kidolgozásával.

trade logo 2x superbrands Milyen beruházások jellemezték az elmúlt időszakot?

Antal Csaba: – A cég jövőbe vetett hitét és terveit mi sem érzékelteti jobban, mint hogy a gazdasági válság ellenére is nagyszabású beruházásba kezdett. Üzemünkben új automata gyártósort telepítettünk, amely egyszerre növeli a hatékonyságot, a gyártókapacitást, és új termékkategóriák gyártását is lehetővé teszi. Június végén, a Külgazdasági és Külügyminisztérium pályázatának köszönhetően új kelesztő-sokkoló párost is üzembe állítunk. A két beruházás összértéke több mint egymilliárd forint volt, célja pedig a kapacitásnövelés, valamint az új termékportfólió gyártásának lehetősége.

Molnár Gábor-PekSnack

Molnár Gábor, a Pek-Snack
kereskedelmi igazgatója

Molnár Gábor– Ugyancsak tavaly megvalósítottunk egy értékesítés alapú előrejelzés kialakítására vonatkozó projektet, amelynek lényege, hogy olyan rendszert alkottunk, amelyben az értékesítés és a marketing előrejelzést ad a gyártásnak és a logisztikának. Az értékesítés alapú előrejelzési folyamat célja a termelés számára készített előrejelzés-pontosság maximalizálása: ezáltal a gyártás pontos információk alapján tudja meghatározni, mit és mikorra kell gyártani, így elkerülhető a készlethiány. Valamint támogatja az optimális készletszintek kialakítását, ami a logisztikai osztály számára nyújt segítséget, és a pénzügyi eredményeken is javít.

trade logo 2x superbrands Hogyan tekintetek az idei évre?

Antal Csaba– Noha a pandémia még mindig jelen van, ami kihat az értékesítésre, optimistán gondolkodunk, olyannyira, hogy úgy véljük, a korlátozások megszűnésével komoly volumenárbevétel-­növekedésre számíthatunk, amit az új portfólió is támogatni fog. A Pek-Snack külpiaci expanzióba is belekezd, több országban is bevezetésre kerülnek termékeink.

Nock-Vető Katalin-Pek-Snack

Nock-Vető Katalin,
a Pek-Snack marketingvezetője

Nock-Vető Katalin– Komoly innovációba kezdtünk, kifejlesztettünk egy Fitt névre keresztelt innovatív termékportfóliót, amelynek célja, hogy az egészséges életmód fókuszba kerülésére reagálva olyan termékeket fejlesszünk, amelyeket bűntudat nélkül fogyaszthatnak a vásárlók. Új, a kategóriát eddig nem vásárló fogyasztókat szeretnénk bevonzani az innovációval. Meg akarjuk változtatni azt a hiedelmet, hogy pékárut nem lehet enni, mert az nem egészséges. Három irányt határoztunk meg. A Fitt Aktív család „tagjai” szénhidrátcsökkentettek és édesítőszerrel készülnek, a Fitt Protein termékek teljes kiőrlésű tésztával és fehérje hozzáadásával készülnek, így tökéletes megoldást kínálnak az aktív, sportos életmódot folytatók számára is, akiknek ezentúl alternatívát jelenthet termékeink fogyasztása, a Fitt Vegán pedig tisztán növényi alapanyagokat tartalmaz. Ezeknek a termékeknek a bevezetése valódi megoldást jelent az egészségtudatos fogyasztók számára.

Molnár Gábor– A Pek-Snack kiskereskedelmi koncepcióját illetően franchise-­hálózatunkban szeretnénk megjelenni a sajátunkon kívüli, egyéb termékkategóriákkal is.

Antal Csaba– Üzleteinket megjelenés szempontjából is igyekszünk standardizálni, s ennek megfelelően több kategóriában stratégiai együttműködést kötöttünk beszállító partnereinkkel. Teljesen átfogó kiskereskedelmi koncepciót alkottunk a franchise-üzleteink által forgalmazott termékekre.

Nock-Vető Katalin– Eddig is arra koncentráltunk, hogy partnereinknek megoldást nyújtsunk, az új koncepció pedig egy plusz, amit kínálunk számukra. Ezenkívül szeretnénk más márkákkal is összekapcsolni a saját termékfejlesztéseinket. Idén januártól például minden sonkás termékünk Kométa-sonkából készül. Úgy gondolom, egy nagyon pozitív irányba tartunk, idén mind dizájnban, mind struktúrában megújul a honlapunk is. (x)

Kapcsolódó cikkeink