Öt kereskedői fogás a vásárlók kegyeiért
A jó kiszolgálás, a megfelelő ár-érték arány, a sikeres reklám csak szükséges, de nem elégséges feltételek a 21. század boltjaiban.
Sokkal kedvezőbb a vásárlók megítélése egy üzletről, ha a tulajdonos vagy a vezető aktív a helyi közösségben, legyen szó a helyi iskola, sport, fesztivál támogatásáról vagy éppen a betelepülők vagy újszülöttek üdvözléséről vagy jótékonykodásról. Az ilyen alkalommal kapott kuponok felét beváltják, mert az embereket jó érzéssel tölti el, hogy vásárlásukkal lakóhelyükért is tesznek.
A választék alakításába érdemes bevonni a vásárlókat. Sok üzletben lett toplistás termék, amit egy-egy vásárló hiányolt, és kérésükre beszereztek. Az új cikkeket is szívesebben megnézegetik, ha a véleményüket kérdezik egy kis kérdőíven vagy elektronikus formában: Ön vásárolná ezt a terméket, ha állandó kínálatunkban szerepelne?
A bolt külső és belső megjelenése, színei, hangulata sokkal jobban befolyásolja a vásárlókat, mint azt a tulajdonosok gondolják, ezért a figyelemfelkeltő külső dizájn és a tiszta, áttekinthető, informatív belső elrendezés és az ötévenkénti megújítás szinte kötelező.
Új irányzat az „edutainment”, vagyis a szórakoztatva oktatás az üzletekben. Az emberek szívesen elsajátítanak egy-egy fogást a legkülönbözőbb területekről – főzés, tálalás, borválasztás, szépségápolás, barkácsolás, kézműveskedés stb.
Mindez elképzelhetetlen a lelkes, barátságos, segítőkész és hozzáértő dolgozók nélkül. Folyamatos képzésekkel, motivációval és szakértők alkalmazásával is elősegíthető a kompetens bolti stáb kialakítása. Egyes amerikai üzletek nyugdíjas szakembereket, az üzlet profiljától függően borászt, mesterszakácsot, dietetikust, kertészt vagy éppen vízvezeték-szerelőt alkalmaznak, akik pontosan és hitelesen tudnak segítséget nyújtani, válaszolni a vásárlók kérdéseire.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Baltikumban terjeszkedik az Anora Group
A prémium borokat és szeszes italokat gyártó Anora Group baltikumi…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >