Öt kereskedői fogás a vásárlók kegyeiért

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 03. 11. 10:46

A jó kiszolgálás, a megfelelő ár-érték arány, a sikeres reklám csak szükséges, de nem elégséges feltételek a 21. század boltjaiban.

pékség kenyér

Sokkal kedvezőbb a vásárlók megítélése egy üzletről, ha a tulajdonos vagy a vezető aktív a helyi közösségben, legyen szó a helyi iskola, sport, fesztivál támogatásáról vagy éppen a betelepülők vagy újszülöttek üdvözléséről vagy jótékonykodásról. Az ilyen alkalommal kapott kuponok felét beváltják, mert az embereket jó érzéssel tölti el, hogy vásárlásukkal lakóhelyükért is tesznek.

A választék alakításába érdemes bevonni a vásárlókat. Sok üzletben lett toplistás termék, amit egy-egy vásárló hiányolt, és kérésükre beszereztek. Az új cikkeket is szívesebben megnézegetik, ha a véleményüket kérdezik egy kis kérdőíven vagy elektronikus formában: Ön vásárolná ezt a terméket, ha állandó kínálatunkban szerepelne?

A bolt külső és belső megjelenése, színei, hangulata sokkal jobban befolyásolja a vásárlókat, mint azt a tulajdonosok gondolják, ezért a figyelemfelkeltő külső dizájn és a tiszta, áttekinthető, informatív belső elrendezés és az ötévenkénti megújítás szinte kötelező.

Új irányzat az „edutainment”, vagyis a szórakoztatva oktatás az üzletekben. Az emberek szívesen elsajátítanak egy-egy fogást a legkülönbözőbb területekről – főzés, tálalás, borválasztás, szépségápolás, barkácsolás, kézműveskedés stb.

Mindez elképzelhetetlen a lelkes, barátságos, segítőkész és hozzáértő dolgozók nélkül. Folyamatos képzésekkel, motivációval és szakértők alkalmazásával is elősegíthető a kompetens bolti stáb kialakítása. Egyes amerikai üzletek nyugdíjas szakembereket, az üzlet profiljától függően borászt, mesterszakácsot, dietetikust, kertészt vagy éppen vízvezeték-szerelőt alkalmaznak, akik pontosan és hitelesen tudnak segítséget nyújtani, válaszolni a vásárlók kérdéseire.

Kapcsolódó cikkeink