Összefogtak a régió pékjei
Június 9-én, szombaton ért véget Budapesten a Kelet. A résztvevő 5 ország, Csehország, Lengyelország, Magyarország, Románia és Szlovákia sütőipari szakmai szervezeteinek vezetői mellett a háromnapos, a Magyar Pékszövetség kezdeményezésére létrejött eseményen jelen volt a Pék Világszövetség (UIBC) spanyol főtitkára és nagykövete is.
Septe József, a Magyar Pékszövetség elnöke
A találkozón kiderült, hogy a résztvevő országok sütőiparának problémái azonosak, ahogy céljaik is. Minden résztvevő meghatározó problémaként említette a nagy élelmiszerforgalmazó láncok gyakran kedvezőtlen piaci magatartását, a beszerzési árak alacsonyan tartását, a beszállítókkal szembeni aránytalanul erős alkupozíciót és kulcsfontosságúnak ítélték a fenti gyakorlatok elleni közös fellépést. A résztvevők együtt és egyenként is hangsúlyozták, hogy elsődleges céljuk a biztonságos élelmiszer-előállítás, illetve az iparág és iparági szereplők stabilitásának, folyamatos fejlődésének elősegítése.
A megjelent vezetők megvizsgálták azt is, hogy miként tudnának közösen fellépni az unió megfelelő fórumain az ágazat helyzetének javításáért. Emellett a jelenlévő 5 ország képviselői megállapodtak abban, hogy a kelet-európai sütőipar helyzetéről és legégetőbb gondjairól memorandumot fogalmaznak meg, amely egyértelművé teszi, hogy nem elszigetelt jelenségről, hanem egy teljes, a régióban több százezer embert foglalkoztató ágazat gondjairól van szó – ismertette a találkozó eredményeit Septe József, a Magyar Pékszövetség elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Hat pékséget vásárol a Grupo Bimbo Romániában
A pékárugyártó tavaly januárban vásárolta fel a Vel Pitar helyi…
Tovább olvasom >SIRHA Budapest 2024 A HoReCa szektor legnagyobb hazai ünnepe
Március 5-én nyitja kapuit Közép-Kelet-Európa legjelentősebb nemzetközi élelmiszeripari és HoReCa…
Tovább olvasom >Racionalizálódó sütőipar
Félelmekkel vágtunk bele az idei évbe – ismerte el helyzetelemzésében…
Tovább olvasom >További cikkeink
Budapesti sajtóesemény az európai zöldségek és datolyaszilva fogyasztásának népszerűsítésére
A „MEDITERRÁN COMBO” kampány tovább bővíti magyarországi jelenlétét a fogyasztói…
Tovább olvasom >Bocuse d’Or – Bemutatkozott az idei magyar csapat
Kelemen Roland séf mellett Fodor Noel commis, Szabó László coach…
Tovább olvasom >Ismét kinyitott a Jövő Áruháza!
A SIRHA Budapest 2024 kiállításon ismét megnyitott a Trade magazin…
Tovább olvasom >