Olaszországban csökkent a kiskereskedelmi forgalom
Augusztus után szeptemberben is csökkent az olaszországi kiskereskedelmi forgalom az előző havihoz mérve – derült ki az olasz statisztikai hivatal (ISTAT) szerdán közzétett adataiból.
Szeptemberben 0,3 százalékkal csökkent az olaszországi kiskereskedelmi forgalom értéke az augusztusban jegyzett 0,4 százalékos zsugorodást követően.
Az élelmiszerek értékesítése 0,2 százalékkal, az élelmiszeren kívüli termékeké pedig 0,5 százalékkal esett vissza.
A kiskereskedelmi eladások volumene egy hónap alatt 0,6 százalékkal csökkent az augusztusi 0,5 százalékos esés után, ami a fogyasztói kereslet gyengülését jelzi az inflációs nyomás miatt.
A harmadik negyedévben a kiskereskedelmi forgalom értéke nem változott, az eladások volumene viszont 1,3 százalékkal csökkent a második negyedévhez képest.
Éves összehasonlításban az olaszországi kiskereskedelmi forgalom értéke 1,3 százalékkal, 2022 októbere óta a leglassabb ütemben nőtt szeptemberben az előző havi 2,4 százalékos bővülést követően. A kiskereskedelmi eladások volumene ugyanakkor 4,4 százalékkal csökkent éves összehasonlításban az év kilencedik hónapjában – áll az ISTAT honlapján közzétett közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Új logisztikai központot nyitott a Lidl Szardínia szigetén
A Lidl Italia első logisztikai központját nyitotta meg Szardínián, amely…
Tovább olvasom >Olasz csúcsgasztronómia szuperprémium borok és habzók, valamint római hangulatot idéző bárkultúra a Balaton Wine&Gourmet fesztiválon
2024. szeptember 6-8-a között rendezték meg a Veszprém-Balaton 2023 Európa…
Tovább olvasom >Rómában újabb korlátozásokat vezetnek be a tömegturizmussal szemben
Rómában szárnyal az idegenforgalom, de a tömegturizmus a város több…
Tovább olvasom >További cikkeink
TOP 50 marketing- és TOP 50 PR-vezető: nők az élen
Női topmenedzserek kerültek idén mindkét kommunikációs toplista, a marketingvezetőket és…
Tovább olvasom >Felértékelődő értékesítők: verseny indult a legjobbakért
A nehéz gazdasági helyzet miatti nyomás hatására felértékelődik az értékesítők…
Tovább olvasom >Zöld szív ‒ felgyorsítja fenntarthatósági munkáját az Alfa Csoport
Szeptember 21. a zéró energiakibocsátás világnapja, melynek elsődleges célja, hogy…
Tovább olvasom >