Olaszországban csökkent a kiskereskedelmi forgalom
Augusztus után szeptemberben is csökkent az olaszországi kiskereskedelmi forgalom az előző havihoz mérve – derült ki az olasz statisztikai hivatal (ISTAT) szerdán közzétett adataiból.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/11/micheile-henderson-ZVprbBmT8QA-unsplash.jpg)
Csökkenés itt is
Szeptemberben 0,3 százalékkal csökkent az olaszországi kiskereskedelmi forgalom értéke az augusztusban jegyzett 0,4 százalékos zsugorodást követően.
Az élelmiszerek értékesítése 0,2 százalékkal, az élelmiszeren kívüli termékeké pedig 0,5 százalékkal esett vissza.
A kiskereskedelmi eladások volumene egy hónap alatt 0,6 százalékkal csökkent az augusztusi 0,5 százalékos esés után, ami a fogyasztói kereslet gyengülését jelzi az inflációs nyomás miatt.
A harmadik negyedévben a kiskereskedelmi forgalom értéke nem változott, az eladások volumene viszont 1,3 százalékkal csökkent a második negyedévhez képest.
Éves összehasonlításban az olaszországi kiskereskedelmi forgalom értéke 1,3 százalékkal, 2022 októbere óta a leglassabb ütemben nőtt szeptemberben az előző havi 2,4 százalékos bővülést követően. A kiskereskedelmi eladások volumene ugyanakkor 4,4 százalékkal csökkent éves összehasonlításban az év kilencedik hónapjában – áll az ISTAT honlapján közzétett közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Az expanziónak és a meglévő üzleteknek köszönhetően 20%-kal nőttek az Action eladásai
Tovább nő az Action holland non-food diszkont forgalma: 2024 első…
Tovább olvasom >Lengyelországban nőtt az ipari termelés és lassult a termelői árcsökkenés júniusban éves szinten
Lengyelországban a várt csökkenéssel szemben nőtt az ipari termelés éves…
Tovább olvasom >Olaszországban május után júniusban is 0,8 százalék volt az éves infláció
Olaszországban az előzetes becsléssel összhangban 0,8 százalékkal nőttek a fogyasztói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >