Olasz szépségápolás és kozmetika
Magyarország első alkalommal adott otthont az „Italian Beauty & Care Day” című szakmai rendezvénynek, amely a budapesti Boscolo Hotelben az ICE-Agenzia – Olasz Külkereskedelmi Intézet szervezésében, az Olasz Köztársaság Nagykövetségének védnöksége alatt valósult meg. Az eseményen 16 olasz cég mutatta be kozmetikai, testápolási és higiéniás termékeit, orvosi eszközeit az érdeklődő magyar vállalatoknak és szépségszalonok képviselőinek. A rendezvény előadói között köszönthettük Hajas László mesterfodrászt is.
Az „Italian Beauty & Care Day” a harmadik alkalommal megrendezésre kerülő Olasz Fesztivál (www.festivalitalian.eu) egyik kiemelt rendezvénye, célja a Made in Italy termékek eme kiváló ágazatának promóciója és az olasz kozmetikumok Magyarországra történő exportjának növelése, elősegítve a piaci kereslet és kínálat találkozását. A statisztikai adatok szerint a kozmetikumok exportja 2016-ban elérte a 453 millió eurót (+10%). Magyarország partnerországai sorában (2016.) Olaszország az ötödik helyet foglalja el, mint kozmetikumok szállítója, 21 millió eurós értékkel, amely 15,3% növekedést jelent az előző évhez képest, és ez az érték a kozmetikumok teljes magyar importjának 5,2%-át teszi ki. A résztvevők száma kb. 100-ra tehető, akik között megtalálhatók kozmetikumok importőrei, disztribútorai, szépségszalonok és gyógyszeripari láncok képviselői, valamint a fontosabb kiskereskedelmi láncok beszerzői, a szaksajtó és egyéb médiumok képviselői. A rendezvényt Őexellenciája Massimo Rustico, az Olasz Köztársaság nagykövete, és Marco Bulf, a budapesti ICE-Agenzia igazgatója nyitotta meg, majd B2B találkozókra került sor az ICE által meghívott 16, kozmetikumokkal, testápolási és higiénés termékekkel foglalkozó olasz cég és a helyi szakemberek között. A kiállított termékek köre a professzionális kozmetikumoktól és a tömegtermékektől a testápolási és higiénés termékekig, orvosi eszközökig terjedt. A résztvevő olasz cégek közül többen részt vesznek az esemény második állomásán, melyre június 15-én Bukarestben kerül sor, köszönthetően az ICE (Italian Trade Agency) budapesti és bukaresti irodája közötti együttműködésnek.
A rendezvény délelőtti programja során felszólalt Alessandro Farina a Vagheggi cég magyarországi ügyvezetője, aki a cég hazai sikertörténetéről mesélt, Hajas László mesterfodrász az olasz designhoz fűződő kapcsolatát osztotta meg a közönséggel, míg Czikora Aranka, a Boscolo Hotel Spa menedzsere, az olasz wellness egyediségét emelte ki.
Kapcsolódó cikkeink
Bővíti Aperol-gyártóüzemét a Campari Olaszországban
Az olasz szeszesital-óriás, a Campari Group 6500 négyzetméterrel bővítette 60…
Tovább olvasom >Gyorsult az infláció Olaszországban márciusban
Olaszországban az előzetes becslés alapján közölt 1,3 százalék helyett 1,2…
Tovább olvasom >Új korszak az arcápolásban
Az arcápolási termékek piacának dinamikus növekedése nem új jelenség, azonban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Michelin-csillagfényben tündököl a 8. Debrecziner Gourmet
Ízkánaán, Palya Bea és júniusi erdőillat Debrecenben: június 14. és…
Tovább olvasom >Pénteken nyit az 10 éves Food Truck Show
Minden évben újabb büfékocsikkal és ételekkel bővül a Food Truck…
Tovább olvasom >IP Day 2024 – a nap fókuszában a fenntarthatóság, valamint az egyetemek, kutatóintézetek tudáshasznosítása állt és átadták a Millenniumi Díjakat is
Április 26-a a Szellemi Tulajdon Világnapja, amit a Szellemi Tulajdon…
Tovább olvasom >