Nőttek a fogyasztói árak az euróövezetben és stagnáltak az EU-ban
A végleges adatok szerint az uniós harmonizált fogyasztói árindex (HICP) 0,1 százalék volt az euróövezetben októberben a szeptemberi 0,1 százalékos csökkenés után éves összevetésben, miközben az Európai Unióban stagnáltak a fogyasztói árak októberben a szeptemberi 0,1 százalék csökkenést követően – közölte hétfőn az Európai Unió statisztikai hivatala (Eurostat).
Havi összevetésben az euróövezetben és az unió egészében 0,1 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak.
Éves alapon tizenhárom uniós országban csökkentek az árak, a legnagyobb mértékben Cipruson (-1,8 százalék), Romániában (-1,4 százalék) és Bulgáriában (-1,2 százalék). A legnagyobb mértékben Máltán (+1,6 százalék), Belgiumban (+1,2 százalék) és Svédországban (+0,9 százalék) növekedtek a fogyasztói árak.
Havi összevetésben 4 uniós tagállamban csökkentek, 16-ban emelkedtek, hétben pedig nem változtak a fogyasztói árak.
Az Eurostat Magyarország esetében éves szinten 0,2 százalékos, az előző hónaphoz képest pedig 0,3 százalékos áremelkedést jelzett.
Októberben éves szinten 8,5 százalékkal csökkentek az energiaárak az euróövezetben. Az energiaárakat nem számolva 1,2 százalékkal emelkedtek éves szinten a fogyasztói árak, a gyakran változékony energia- és élelmiszerárakat nem tartalmazó maginfláció pedig 1 százalék volt októberben.
Októberben az euróövezetben az élelmiszer-, alkohol és dohánytermékek ára 1,6 százalékkal emelkedett éves szinten, míg a szolgáltatási szektorban az infláció 1,3 százalék volt.
Októberben a zöldségárak 9,4 százalékkal, a gyümölcsárak 6,2 százalékkal emelkedtek az euróövezetben éves összevetésben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben több mint kétéves csúcsra javult a fogyasztói hangulat áprilisban
Az euróövezetben a vártnál némileg kisebb mértékben, azonban így is…
Tovább olvasom >Hamarosan újabb élelmiszerár-emelkedés várható?
Az utóbbi hetekben némi enyhülés volt tapasztalható az élelmiszerek áremelkedése…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >