Magazin: Nyomon követéssel az élelmiszer-biztonságért
Napjainkban a vállalkozásoknak a versenyképesség érdekében a minőségi termékek gyártásán túl meg kell felelniük a globális piac támasztotta fogyasztói, kereskedői és jogszabályi elvárásoknak is, és biztosítaniuk kell a megfelelő tanúsítványok meglétét, az átláthatóságot és a nyomon követhetőséget. Az Agrárminisztérium és a GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. együttműködésében negyedik éve működik sikeresen a Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform.
– A Platform célja, hogy folyamatos egyeztetéssel, a jogszabályi környezet feltárásával és megismertetésével, a legjobb gyakorlatok bemutatásával, széles körű kommunikációval, a szükséges kapcsolatrendszer kiépítésével és lobbitevékenységgel segítse a vállalkozásokat a kötelezettségek azonosításában, a megfeleléshez szükséges eszközök meghatározásában és alkalmazásba vételében – mondja Vatai Krisztina, a GS1 Magyarország üzletfejlesztési igazgatója.
A Platform korábbi munkacsoportjai (hús és hal, tej és tejtermék, bor és pálinka, zöldség és gyümölcs) kidolgozták az adott ágazatra vonatkozó nyomon követési útmutatókat.
Az idén induló munkacsoportokba a malomipar, a tésztagyártás, a sütőipar, illetve az édességgyártás szereplőit várják.
– Ma még részben tartja magát az a rossz gyakorlat, hogy a cégek feleslegesen magas költségigényű, egyedi rendszereket fejlesztenek a nyomon követési előírásoknak történő megfelelés érdekében, melynek a legnagyobb vesztesei éppen ők maguk. Sikeres fejlesztések bizonyítják, hogy ha a cégek a nyílt ellátási lánc legelterjedtebb kereskedelmi szabványrendszerére, a GS1 szabványokra építik a nyomon követési folyamataikat, akkor nemcsak sokkal egyszerűbben és költséghatékonyabban vezethetők be egy vállalkozáson belül, de lehetővé teszik az üzleti partnerek között is a gyors és harmonizált kommunikációt – teszi hozzá Vatai Krisztina. //
Kapcsolódó cikkeink
Az Élelmiszermentő Központ adventi jótékonysági akciója
Az Élelmiszermentő Központ Nonprofit Kft. (ÉMK) az Agrárminisztérium támogatásával az…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány
Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >