Nő a magyarok kiutazási kedve
Folyamatosan nő a magyarok kiutazási kedve, ami azon is meglátszik, hogy a globális trendnek megfelelően egyre jobb szezonokat zárnak a hazai utazásszervező vállalkozások is – olvasható a Világgazdaság Online-on. Molnár Judit, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) elnöke a Világgazdaságnak kifejtette: miután egyre több nyaralóhely érhető el közvetlen járatokkal, és a szállásfoglalás is rendkívül egyszerűvé vált az internet által, az utasok hozzáadott értékek, pluszszolgáltatások és kedvezőbb árak miatt fordulnak utazási irodákhoz.
Sokan megkeresik őket például távoli, egzotikus úti célokat tervezve, amikor a telepített idegenvezető biztonságot nyújt. Ma már kis létszámú csoportok, baráti társaságok is gyakran utaznak együtt az irodákon keresztül elérhető szolgáltatásokra befizetve.
A szervezett utazásokhoz rendelt charterjáratok esetében nehézséget az időpont kijelölése okoz, a leterhelt légitársaságokkal egyre nehezebb megfelelő időpontban, vagyis nem túl késői, de nem is túl korai járatindításban megállapodni – mondta Molnár Judit. A MUISZ elnöke rámutatott:
a mediterrán tengerpartok, mindenekelőtt Görögország, majd Törökország és Egyiptom jön fel a verhetetlenül népszerű horvát tengerpart mellett. Nagyon keresettek a tengeri hajóutak, a kulturális körutazások és a belföldi turizmus.
Az utaztatókra globálisan is új kihívások várnak. A Marriott International volt az első hotellánc, amely 2018 elején 10 százalékról 7 százalékra szállította le az utazási irodák jutalékát az Egyesült Államokban és Kanadában. Példáját sorra követte a Hilton, az Intercontinental, majd a Hyatt, és ez csak az egyik nehézség, amellyel az amerikai utazási ügynököknek szembe kell nézniük.
Trenddé vált, hogy a szállásadók közvetlenül keresik meg a vendégeket.
Ez ellen az ügynökök aktív marketingpolitikával védekezhetnek. Meg kell győzniük az ügyfeleiket, hogy jobb kondíciókkal tudnak foglalni, és ha kell, a bajban is mellettük állnak.
A foglalási verseny egyre élesebb. Paul Barry, az Avanti Destinations iroda vezetője a Travel Agent Central portálnak elmondta: egyre korábban kell foglalniuk, főleg az európai utakra. Vonatkozik ez a repülőgép-menetjegyekre, a szállodai szobákra, a túrákra és a helyi idegenvezetőkre is. Már a hat-kilenc hónapos előre foglalás sem ritkaság.
Közben a szakma egyre összetettebbé válik, egyre többféle terméket kell ismerni. Jól példázzák ezt a luxushajóutak. Negyedszázada negyven hajó cirkált a világtengereken, ma már 450 szeli a habokat. Mivel folyamatosan differenciálódik ez a szegmens is, csak a termék pontos ismerete teszi lehetővé a lehetőségek teljes körű kihasználását. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Szallas.hu: az őszi belföldi foglalások negyedét SZÉP-kártyával fizették
Az őszi belföldi foglalásokhoz kapcsolódó online fizetések összértékének negyedét SZÉP-kártyával…
Tovább olvasom >Kilenc kiválóság vehette át a turizmus legmagasabb állami kitüntetését
A három kategóriában odaítélhető Kőrösi Csoma Sándor-díjakat olyan kiemelkedő szakemberek…
Tovább olvasom >Négy hónap után újra javul a konjunktúra a turizmusban
Az index értéke 4 ponttal nőtt az év tizenegyedik hónapjában,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit neveznek összefogásnak?
Nagyon szép szakmai összefogás példája volt, amit az idei dunai…
Tovább olvasom >20 éves a TV Paprika – A nap videója
Abban, hogy bátrabbak és kísérletezőbbek vagyunk a konyhában, mint két…
Tovább olvasom >A szervízdíj nem borravaló – itt a különbség a kettő között
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >