Nincs több akciós nagy kiszerelésű hústermék Svájcban
A Szövetségi Tanács Svájcban hivatalosan felszólította a szupermarketeket, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése érdekében hagyjanak fel az akciós hús multipackok árusításával.
Bár a multipack kényelmes megoldást jelenthet a nagycsaládosok számára, arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy többet vásároljanak, még akkor is, ha valójában nincs rá szükségük.
Az intézkedés azért éppen a húsra irányul, mert Svájc egészségügyi és környezetvédelmi előnyökre is szeretne szert tenni a termelés és a húsfogyasztással csökkentésével.
A marhaszelet előállításának folyamata a tenyésztéstől kezdve a szupermarketek polcaira kerülésig lényegesen nagyobb környezeti terhelést jelent, mint például a burgonya előállítása. A rendelkezésre álló adatok szerint egy kilogramm steak előállítása 99,48 kilogramm CO2 kibocsátásával jár, míg ugyanennyi burgonya előállítása 0,46 kilogramm CO2 kibocsátásával.
A Szövetségi Tanács által megfogalmazott és a nagy svájci szupermarketek által aláírt akcióterv első lépése nemcsak a nagy mennyiségekre vonatkozó árengedmények elkerülésére szólít fel, hanem arra is, hogy az el nem adott húst még a lejárat előtt lefagyasszák, és később adományozzák. Amennyiben a szupermarketek a Szövetségi Tanács által javasolt célkitűzések megvalósításában nem működnek közre, a kormány fenntartja a jogot további intézkedések meghozatalára.
Svájcban évente 2,8 millió élelmiszer kerül a szemétbe, és a szövetségi kormány 2030-ig a felére mérsékelné az élelmiszer-pazarlást.
Kapcsolódó cikkeink
Durván emelkedik a baromfi – és sertéshús ára
Az AKI (Agrárközgazdasági Intézet) legfrissebb jelentése szerint a magyar baromfiágazat,…
Tovább olvasom >Drágulnak a húsok: az önköltségi árak emelkedése és a feldolgozók nehézségei állnak a háttérben
A húsok áremelkedése komoly kihívások elé állítja a feldolgozókat az…
Tovább olvasom >Idén már 7 millió forinttal segíti a Generali EnterPRIZE programja a fenntartható vállalkozásokat
A Generali Csoport és az olasz SDA Bocconi közös, 2023-as felméréséből (melyben több mint 1000…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált 2023-ban a SPAR
A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat…
Tovább olvasom >KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >Egy hónap múlva nyílik a Primark első hazai üzlete
Május 28-án 10 órakor megnyitja kapuit a Primark a budapesti…
Tovább olvasom >