Nielsen: Legtöbben a kiárusításokon igyekszünk spórolni

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 05. 12. 16:02

A magyar fogyasztók 94 százaléka igyekszik spórolni vásárlásnál. Közülük négyből hárman élnek a kiárusítások és promóciók által kínált lehetőségekkel. Ez a takarékos vásárlás legelterjedtebb módja hazánkban és 28 európai ország átlagában – áll a Nielsen piackutató vállalat nemzetközi internetes felmérésében.

Magyarországon a spórolásra törekvő válaszadók 77 százaléka nevezte meg a kiárusításokat és promóciókat a kedvező lehetőségek között. Kuponokat használ 55 százalékuk. Utána a megoldások sorában a viszonylag olcsóbb nagy kiszerelések választása következik (38), majd a váltás olcsóbb egészségmegőrző és szépségápoló termékekre (37). További sorrend: Lakóhelye vagy munkahelye közeli üzletben vásárol; alacsony árakat kínáló üzletben vásárol; kisebb kiszerelési egységet vesz, mert azért egyszerre kevesebbet kell fizetni.

A vizsgált 28 európai országban a válaszadók 88 százaléka törekszik takarékosan vásárolni. A magyarok 94 százalékánál is nagyobb arányban keresik a spórolási lehetőségeket a görögök, horvátok, írek, litvánok és románok, 95-98 százalékos mutatóval.

Legkisebb arányban jellemző ez a dánokra (71 százalék), hollandokra (74), svájciakra (75) és svédekre (77). Legmagasabb a kiárusítások és promóciók kihasználása hazánk mellett, szintén 77 százalékos említéssel Törökországban. Legkevésbé élnek ezekkel a lehetőségekkel a belgák, hollandok, lengyelek és oroszok (44-47 százalék).

A cseheknél szembetűnik, hogy a viszonylag kedvező áron kapható nagy kiszereléseket 51 százalékuk részesíti előnyben. Arányuk a horvátoknál és lengyeleknél is magas, egyaránt 45 százalék. Ugyanakkor az európai átlag csak 35 százalék.

Kapcsolódó cikkeink