Nielsen: közel kétmilliárd forinttal a női szőrzet ellen

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 07. 15. 11:40

A női szőrtelenítők értékbeli forgalma 12 százalékos értékbeli és 4 százalékos mennyiségi növekedés mellett 1615 milliós forgalmat bonyolított a hazai kiskereskedelemben 2019 júniusa és 2020 májusa között.

 

A női borotvák forgalma a vizsgált időszakban 284 millió forintot tett ki, ez közel 15 százalékos mennyiségi növekedés az előző év azonos időszakhoz képest. A két kategóriára így 1899 millió forintot költöttünk. Budapesten és környékén realizálódik az értékbeli forgalom közel fele. A kategóriák több mint kétharmadát a drogériákban vásárolja a magyar fogyasztó, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

Több nemzetközi tapasztalattal szembemenve hazánkban a női szőrtelenítő termékek és borotvák forgalmát érdemben nem befolyásolta a Covid-19 pandémia, a magyar nők a karantén és a kijárási korlátozások dacára vásároltak a kategóriákból, amelyek ráadásul mind mennyiségben, mind értékben növekedtek. A nyári hónapokban, május és augusztus között jellemzően erősebben bővül a forgalom.

A szőrtelenítő termékek kétszámjegyű értékbeli növekedés (12%) mellett 1,6 milliárd forintos értékbeli forgalmat produkáltak, míg mennyiségben 4 százalékkal bővült a piac 2019. június – 2020. május között az előző év azonos időszakához képest. Az értékbeli forgalom 40 százalékát a gyantacsíkok, egyharmadát a szőrtelenítő krémek, míg egyötödét a sima gyanta hozza. A drogéria a szőr nagy ellensége: a magyar nők háromnegyede itt szerzi be a simasághoz szükséges terméket, leginkább márkásat (90+%).

Kétszázezres eladott darabszámával a női borotvák értékben 4, mennyiségben 15 százalékkal magasabb értékbeli forgalmat realizáltak a vizsgált időszakban: alulról súrolják az éves 300 millió forintos forgalmat (284 millió forint). Tarolnak az öt- és hárompengés termékváltozatok (értékben 45 és 40 százalékos részesedéssel), és gyártói márkákra voksol a női fogyasztók négyötöde.

„A szőrtelenítési termékek forgalmát érdemben nem befolyásolta a koronavírus, a karantén alatt is hozta a szezonnak megfelelő mutatókat” – mondta Nagy Kitti, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Az eladások a strandszezonban jellemzően nőnek és július-augusztusban járnak csúcsra, míg februárban több borotva marad a polcokon.”

A női „szőrtérképen” Budapest és környéke a legsimább: a szőrtelenítők értékbeli forgalmának mintegy fele (47%), a női borotvák 49 százaléka ebben a régióban fogy. Dél-nyugaton ellenben a teljes piaci forgalom kevesebb mint egytizede realizálódik.

 

Kapcsolódó cikkeink