Nielsen: a Túró Rudi a kedvenc hűtött szeletes édesség

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2018. 10. 15. 21:23

Több mint 38 milliárd forint értékben vásároltak a magyar fogyasztók hűtött szeletes édességet a 2017. augusztus és 2018. július közötti időszakban, ami 11%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A Nielsen adatai szerint mennyiségben ez több mint 14 ezer tonna hűtött desszertet jelent, ami 7%-os növekedést mutat.

Hajnal Dóra
ügyfélkapcsolati vezető
Nielsen

A magyaroknál a Túró Rudi a kedvenc, a teljes kategória eladásának kétharmadát teszi ki, 7%-os értékbeli növekedést mutatott a vizsgált időszakban a megelőző évhez képest. A snack típusú hűtött szeletes édességek eladása is gyarapodott, 16%-os értékbeli növekedést produkált ez a szegmens. Az ízeket tekintve még mindig az extra ízesítés nélküli termékeket viszik a vásárlók: az eladások majdnem felét alkotják.

Kiszerelés tekintetében leginkább az egydarabos termékeket preferálják, de a vásárlások egynegyede 2–5 csomagolásokban történik, míg a nagyobb, 6–10-es pakkok a forgalom több mint egytizedét adják. Jellemzően a nagy üzletekben koncentrálódnak az eladások: a 400 m²-nél nagyobb üzletekben értékesítik a hűtött szeletes édességek több mint kétharmadát. Még az 50–200 négyzetméteres csatorna részesedik nagyobb arányban az eladásokból, egyötöde jut rájuk. A térséget tekintve pedig a Budapest és környéke régióban zajlik az eladások több mint egyharmada, őket követi az északkeleti régió, amely egynegyed arányban részesedik.

Kapcsolódó cikkeink