Nielsen: a különbözés irányai
A vevők minél jobb kiszolgálását, elégedettségüket több előadó is elengedhetetlennek tartotta. A téma részleteiről „A kiváló kereskedelem új stratégiái” című szekcióban a német Nielsen kiskereskedelmi szolgáltatásainak igazgatója, Sabine Schnell tartott előadást. Címe: „Mit várnak ma a vevők élelmiszer vásárlásánál? A kereskedelem tulajdonképpen tudja, hogy mit akar a vásárló?”
Szerinte a jövő kereskedője a versenyben érzékelhetően különbözik konkurenseitől. Ez nem lesz könnyű, mert az egyes értékesítési csatornák közötti határok kezdenek összemosódni Németországban. Az áru frissessége és minősége, az ár/érték viszony, választék, eladótér kialakítása, elérhetőség, kényelem szempontjából erősen közelítenek egymáshoz a bolttípusok.
Így a német fogyasztók többé-kevésbé hasonló üzletekkel állnak szemben, amikor döntenek, hol szerezzék be a számukra szükséges napi fogyasztási cikkeket. Ennek egyik következménye, hogy csökken a vevők lojalitása. Másik pedig, hogy vásárlásaik nagy részét diszkontokban bonyolítják le.
Ugyanakkor a fogyasztói igények alapján megállapítható az irány, amelyben a boltláncok a jövőben különbözhetnek egymástól. Ilyen például a választék sokszínűsége, a keresett áru elérhetősége vagy a vásárlás környezete. Utóbbit többek között a modern és kellemes berendezés határozza meg, a tágas eladótér vagy az áru szép kihelyezése.
A kényelmet magasabbra értékelik a megkérdezettek, mint az elérhetőséget.
Szintén kutatások alapján állapították meg, hogy Németországban az áru frissességével és minőségével jobban lehet különbözni a versenytársaktól, mint csak az ár révén.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >