Nielsen: a különbözés irányai

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 02. 01. 08:00

A vevők minél jobb kiszolgálását, elégedettségüket több előadó is elengedhetetlennek tartotta. A téma részleteiről „A kiváló kereskedelem új stratégiái” című szekcióban a német Nielsen kiskereskedelmi szolgáltatásainak igazgatója, Sabine Schnell tartott előadást. Címe: „Mit várnak ma a vevők élelmiszer vásárlásánál? A kereskedelem tulajdonképpen tudja, hogy mit akar a vásárló?”
Szerinte a jövő kereskedője a versenyben érzékelhetően különbözik konkurenseitől. Ez nem lesz könnyű, mert az egyes értékesítési csatornák közötti határok kezdenek összemosódni Németországban. Az áru frissessége és minősége, az ár/érték viszony, választék, eladótér kialakítása, elérhetőség, kényelem szempontjából erősen közelítenek egymáshoz a bolttípusok.
Így a német fogyasztók többé-kevésbé hasonló üzletekkel állnak szemben, amikor döntenek, hol szerezzék be a számukra szükséges napi fogyasztási cikkeket. Ennek egyik következménye, hogy csökken a vevők lojalitása. Másik pedig, hogy vásárlásaik nagy részét diszkontokban bonyolítják le.
Ugyanakkor a fogyasztói igények alapján megállapítható az irány, amelyben a boltláncok a jövőben különbözhetnek egymástól. Ilyen például a választék sokszínűsége, a keresett áru elérhetősége vagy a vásárlás környezete. Utóbbit többek között a modern és kellemes berendezés határozza meg, a tágas eladótér vagy az áru szép kihelyezése.
A kényelmet magasabbra értékelik a megkérdezettek, mint az elérhetőséget.
Szintén kutatások alapján állapították meg, hogy Németországban az áru frissességével és minőségével jobban lehet különbözni a versenytársaktól, mint csak az ár révén.

Kapcsolódó cikkeink