Nestlé is csatlakozott az Európai Műanyag Egyezményhez, amivel megerősítette azon vállalását, hogy egyharmadával csökkenti az újonnan gyártott műanyagok felhasználását
Az elmúlt 50 évben drasztikus mértékben nőtt a műanyagok felhasználási aránya, melynek rendkívüli haszna mellett egyre nyilvánvalóbb, hogy nagymértékben terhelik környezetünket: nem engedhetjük, hogy a csomagolóanyagok szemétlerakóban, az óceánokban, tavakban és folyókban végezzék.
A Nestlé ezért a mai napon csatlakozott az Európai Műanyag Egyezményhez, mely elősegíti, hogy a Nestlé által használt csomagolóanyagok 100%-ban újrahasznosíthatók vagy újrafelhasználhatók legyenek és a vállalat 2025-ig egyharmadával csökkentse az újonnan gyártott műanyagok felhasználását.
A Franciaország és Hollandia kezdeményezésére létrejött Európai Műanyag Egyezmény egyetlen célkitűzése a körforgáson alapuló műanyaggazdálkodásba való átmenet felgyorsítása. Ezzel megszűnik az újonnan gyártott, azaz nem megújuló fosszilis tüzelőanyagokból készülő műanyagoktól való kizárólagos függés.
Az Egyezmény olyan vezető vállalatokat, civil szervezeteket és kormányzatokat tömörít, akik 2025-ig együtt vállalják a közös célok megvalósítását, illetve hogy a jelenlegi jogszabályokon túlmutató célokat fogalmaznak meg.
Ezek a közös európai célok a következők:
- Az újonnan gyártott műanyag termékek és csomagolóanyagok csökkentése legalább 20%-kal.
- A műanyag csomagolóanyagok begyűjtésének és újrahasznosításának kapacitásnövelése legalább 25%-kal Európában.
- Átlagosan legalább 30%-kal növelni az újrahasznosított műanyagok felhasználását a csomagolóanyagokban.
Marco Settembri, a Nestlé EMENA régiójának vezérigazgatója elmondta: „Örömünkre szolgál, hogy aláírjuk az Európai Egyezményt. Az egyik közös célkitűzésünk, hogy egész Európában fejlesszük a műanyagok begyűjtésére, válogatására és újrahasznosítására szolgáló rendszereket és ezzel megvalósítsuk a körforgásos gazdaságot. A Vittel ásványvíz palackját például már most is használt műanyagpalackokból gyártjuk. A jövőben biztosítani kívánjuk, hogy más csomagolóanyagokat, így a fedőfóliákat vagy tasakokat is élelmiszeripari minőségű csomagolóanyagként lehessen újrahasznosítani.”
Ennek megvalósítása azonban nem lesz könnyű. A Nestlé kiemelt prioritásként kezeli termékei biztonságát. Az élelmiszerekhez felhasznált műanyag csomagolóanyagoknak mind élelmiszeripari minősítésűnek kell lennie, azaz nem tartalmazhatnak emberre káros anyagokat. Az élelmiszeripari minősítésű újrahasznosított műanyagok előállításához pedig fejleszteni kell az újrahasznosítási eljárásokat.
A kihívás a Nestlé és általában az egész élelmiszeripar számára abban rejlik, hogy az újrahasznosított élelmiszeripari minőségű műanyagok helyett jelenleg olcsóbb újonnan gyártott műanyagokból készülő csomagolóanyagokat előállítani. A probléma leküzdésére a Nestlé a közelmúltban bejelentette, hogy 1,5 milliárd svájci frankot meghaladó beruházással kívánja ösztönözni az újrahasznosított élelmiszeripari minőségű műanyagok piacát.
A beruházás egyértelmű üzenet az újrahasznosítással foglalkozó vállalatoknak, mellyel az élelmiszeripari óriás nagyobb hangsúlyt fektet az újrahasznosított élelmiszeripari minőségű anyagok használatára és elősegíti az ezt kiszolgáló új piac létrehozását.
Az újonnan gyártott műanyagok felhasználásának további csökkentése céljából a Nestlé újragondolja termékei csomagolását is. Jelenleg a PURINA állateledeleket és a NESCAFÉ instant kávét érintő csomagolásmentes rendszer tesztelését végzi, illetve együttműködik az újrahasználható csomagolóanyagokkal megvalósított házhozszállítási szolgáltatásokat nyújtó LOOP-pal is. Az első termékek már hamarosan kaphatók lesznek Franciaországban.
Az innovációs folyamat felgyorsítása érdekében a Nestlé 250 millió svájci frankos fenntartható csomagolást célzó alapot hozott létre, mely innovatív csomagolási megoldásokat, köztük új anyagokat, újratöltő rendszereket és újrahasznosítási megoldásokat fejlesztő startupokat támogat.
Kapcsolódó cikkeink
Új, fehérjealapú termékekkel támogatja a Nestlé a súlykontrollt kulcspiacain
A fehérjékkel kapcsolatos trendeket meglovagolva fejleszt a Nestlé folyamatosan a…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >