Népegészségügyi programok az OGYÉI-ben NETA-forrásból
Az egyik legnagyobb hazai egészségügyi háttérintézmény, az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) a legaktuálisabb népegészségügyi kérdéseket helyezi középpontba a Népegészségügyi termékadó (NETA) felajánlásokból megvalósuló programjain. Dr. Szentiványi Mátyást, az Intézet főigazgatóját, valamint Riedl Annamáriát, a NETA Programiroda vezetőjét, a Business Days konferencia előadóját kérdeztük.
– A NETA fontos kérdés a cégek életében, főleg az idei törvényváltozás miatt is. Önök hol kapcsolódnak be a NETA-bevételek folyamatába?
– SzM: A NETA-befizetésre kötelezett cégeknek 2019 óta van lehetőségük rá, hogy minden hónapban az általuk kötelezően befizetett összeg 10%-át átirányíttassák az OGYÉI számára, amely szervezet a befolyt összeget népegészségügyi programok megvalósítására fordíthatja. Most érzem elérkezettnek az időt arra, hogy olyan nagyobb lélegzetvételű, országos népegészségügyi programok megvalósítását is el tudjunk indítani, amelyek a lakosság mellett a NETA-fizető cégeknek is relevánsak lehetnek. Már zajlik az Egészséges gyermekek program, amely egy három éven át zajló állapotfelmérő sorozat, amelynek keretén belül több ezer gyermek egészségügyi adatait vizsgálják meg a szakemberek egy megadott szempontrendszer alapján, valamint oktatásokat tartanak szülőknek és pedagógusoknak arról, hogyan tudnának a gyermekek egészségesen étkezni. Ezenfelül az elmúlt két évben sikeresen valósítottuk meg az Aqua Challenge kampányunkat, amely a vízivás fontosságára hívta fel a figyelmet, mindig október hónapban, játékokkal, nyereményekkel, hasznos információkkal, elsősorban social media felületeken. Idén nagy sikerrel vettünk részt a Sirha Budapest 2022 rendezvényen, valamint e-cigaretta és Elf Bar témában TCR TV és rádiókampányunk is zajlott a közelmúltban, és a sornak még koránt sincs vége.
– Milyen további programokat terveznek a közeljövőben megvalósítani ebből a forrásból?
– RA: Az előbb említett Aqua Challenge kampányunkat egy már az offline térben is megvalósuló branddé tervezzük átalakítani Budapest mellett vidéki helyszíneken, ahol köztéri kampányokat valósítunk majd meg. Továbbá népegészségügyi témákról lakossági edukációs kisfilmeket is készítünk, melyek a social media felületeinken kívül tévéműsorok és mozifilmek előtti reklámkampányokban és a gyógyszertárak LCD-kijelzőin is láthatók lesznek. Szeretnénk továbbá népszerűsíteni az Intézet egyes osztályainak a lakosságot is érintő munkáját, mert mindamellett, hogy elsősorban hatósági ellenőrző funkciót látunk el, rengeteg olyan területünk van, amellyel a lakosságot is tudjuk edukálni. Hogy csak egy példát mondjak, a gyógyszerhamisítás, amivel a jövő évben az ifjúsági fesztiválokra tervezünk eljutni road show formájában, és izgalmas előadások keretében, a saját szakembereink mellett ismert előadók tolmácsolásában is szeretnénk elmondani a fiataloknak, milyen veszélyeknek vannak kitéve, ha az internetről hamis gyógyszereket vásárolnak, és persze azt is, hogy hogyan ismerik fel ezeket.
– Összefoglalva tehát, az OGYÉI a lakosság mellett a B2B szektornak is szeretné megmutatni, mire fordítják a hozzájuk befolyt NETA-forrást?
– SzM: Igen, pontosan ez a tervünk, mert szerintem mindenkinek hasznos információkat tartamazhat, hogy népegészségügyi témában mivel foglalkozik az OGYÉI. Továbbá, fontosnak tartom, hogy azok a cégek, amelyek NETA-befizetésre kötelezettek, első kézből, az Intézet képviselőitől kapjanak inputokat arra vonatkozóan, milyen programokat igyekszünk megvalósítani a hozzánk befolyt összegből, és erre az egyik legjobb fórum volt az év elején a Sirha Budapest 2022, szeptemberben pedig a Business Days konferencia. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Ott voltunk a (játék)szeren (2. rész)
Megtelt szeptember 19–23. között a Trade Játszótér, vagyis a Trade…
Tovább olvasom >Árhinta az inflációs játszótéren
Az idei Business Days tematikájához illeszkedve a NielsenIQ szakemberei, Szűcs-Villányi…
Tovább olvasom >Pesszimistán ítélik meg helyzetüket a vendéglátósok
A Trade magazin Business Days 2022 konferencián Tolnai Gábor, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >