Magazin: Németország: szétverheti az Amazon a nagykereskedelmet is?
Egyre intenzívebben „udvarol” Németországban az Amazon az épp konszolidálódó nagykereskedelmi szektor szereplőinek. Az e-kereskedelmi óriás nyomulása a folyamatot felgyorsíthatja azáltal, hogy a kis és közepes szereplőknek újabb lépcsőfokot kínál, míg másoknak „nyakát szegi”.
A kicsik szenvednek
A kis szereplők már ma is komoly harcot vívnak az együttesen 8,3 milliárd eurós forgalommal bíró a Metro AG-vel és a Transgourmet-vel. Az egyetlen előny, ami abból származhat, hogy az Amazon piacterén kínálják termékeiket, a nagyobb elérés. Ez pedig még mindig több a semminél a növekedési lehetőségek híján lévő legkisebbek számára, akiknek előbb-utóbb dönteniük kell: összeállnak vagy beolvadnak az egyik nagy szereplőbe, esetleg megállapodnak az Amazonnal.
A nagyokat szakértelmük és vevőbázisuk megvédi az e-kereskedelmi óriás nyomulásával szemben, és az is nekik kedvez, hogy az Amazon nem lesz képes a riválisok egymással folytatott versengése folytán állandóan fejlesztett és a vevők által megszokott színvonalú vevőszolgálatot fenntartani.
Potenciális célcsoport
Az Amazonnak inkább a szokásos HoReCa-körön kívül, a Németországban mindenhol megtalálható irodák és elárusítóbódék között lenne keresnivalója, mert ők nagyobb eséllyel váltanának az Amazon kínálta kényelem felé.
Az Amazon tehát ráerősíthet a piac megszilárdulására, a nagykereskedelmi szektort megrengetni nem lesz képes.
Kapcsolódó cikkeink
Olcsó élelmiszer-házhozszállítási előfizetési lehetőséget kínál az Amazon az Egyesült Államokban
Az e-kereskedelmi óriáscég új élelmiszer-házhozszállítási előfizetést indított az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >AI-alapú kasszanélküli technológiát vezet be az Aldi az Egyesült Államokban
A Grabango által fejlesztett technológia az Amazon „Just Walk Out”…
Tovább olvasom >A Temu új stratégiával árasztja el a piacot
A kínai PDD Holdings tulajdonában lévő Temu, az Amazonnal való…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >