Nemcsak bútoraival, de ételeivel is a fenntarthatóságért küzd az IKEA
Az IKEA 2030-ra klímapozitív vállalattá kíván válni, ehhez azonban több növényi alapú élelmiszert kell előállítania.
2022-ben hozzávetőleg 520 millió vendég próbálta ki az IKEA ételkínálatát, amelyet a bútoripari óriás folyamatosan fejleszt, különös tekintettel a növényi alapú opciókra, amelyek segítenek elérni fenntarthatósági céljait. Az IKEA a közelmúltban kiadta 2022-es Fenntarthatósági Jelentését , melyben betekintést nyújt abba a folyamatba, amelynek végén, 2030-ra klímapozitív vállalattá válhat.
Az IKEA fenntarthatósági tervének egyik fő területe az élelmiszergyártás
Az élelmiszer kategóriában a vállalat úgy kívánja elérni klímacélját, hogy 2025-re a bisztrói ételválasztékát 50%-ban növényi alapúra váltja. Célja továbbá, hogy ezen az időn belül a csomagolt ételek 80%-a szintén növényi alapú legyen. Az IKEA 2022-ben 25,8 millió tonna CO2-ra becsüli karbonlábnyomát, ami 5 százalékos csökkenést jelent a 2021-es és 12 százalékos csökkenést a 2016-os alapértékhez képest. Míg e javulás részben olyan tényezőknek tulajdonítható, mint a csökkentett termelés és az energiahatékonyság, a növényi alapú élelmiszerek nagyobb mennyiségben való forgalmazása is hozzájárult a karbonlábnyom csökkenéséhez.
Az IKEA növényi alapú ételei is a fenntarthatóságot szolgálják, kompromisszumok nélkül
Az IKEA már egy ideje vegán ételeket is kínál. 2015-ben elindította a növényi alapú svéd húsgombócok első növényi alapú változatát, amit azóta kissé átterveztek. A 2020-ban piacra dobott „növénygolyót” – amelyet HUVUDROLL néven árusítanak – a fenntarthatóságot szem előtt tartva fejlesztették ki, és előállítása az IKEA hagyományos svéd húsgombóc karbonlábnyomának mindössze 4%-át teszi ki. A bútoróriás ételkínálata további új termékekkel is bővült, például a vega hotdoggal. Emellett a bútorlánc arra is nagy figyelmet fordít, hogy alternatív módon helyettesítse a tejet és tejtermékeket a kínálatában található élelmiszerek esetében, természetesen odafigyelve arra, hogy ez a fogyasztók által kedvelt ízeken ne legyen érezhető.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >