Nemcsak bútoraival, de ételeivel is a fenntarthatóságért küzd az IKEA
Az IKEA 2030-ra klímapozitív vállalattá kíván válni, ehhez azonban több növényi alapú élelmiszert kell előállítania.
2022-ben hozzávetőleg 520 millió vendég próbálta ki az IKEA ételkínálatát, amelyet a bútoripari óriás folyamatosan fejleszt, különös tekintettel a növényi alapú opciókra, amelyek segítenek elérni fenntarthatósági céljait. Az IKEA a közelmúltban kiadta 2022-es Fenntarthatósági Jelentését , melyben betekintést nyújt abba a folyamatba, amelynek végén, 2030-ra klímapozitív vállalattá válhat.
Az IKEA fenntarthatósági tervének egyik fő területe az élelmiszergyártás
Az élelmiszer kategóriában a vállalat úgy kívánja elérni klímacélját, hogy 2025-re a bisztrói ételválasztékát 50%-ban növényi alapúra váltja. Célja továbbá, hogy ezen az időn belül a csomagolt ételek 80%-a szintén növényi alapú legyen. Az IKEA 2022-ben 25,8 millió tonna CO2-ra becsüli karbonlábnyomát, ami 5 százalékos csökkenést jelent a 2021-es és 12 százalékos csökkenést a 2016-os alapértékhez képest. Míg e javulás részben olyan tényezőknek tulajdonítható, mint a csökkentett termelés és az energiahatékonyság, a növényi alapú élelmiszerek nagyobb mennyiségben való forgalmazása is hozzájárult a karbonlábnyom csökkenéséhez.
Az IKEA növényi alapú ételei is a fenntarthatóságot szolgálják, kompromisszumok nélkül
Az IKEA már egy ideje vegán ételeket is kínál. 2015-ben elindította a növényi alapú svéd húsgombócok első növényi alapú változatát, amit azóta kissé átterveztek. A 2020-ban piacra dobott „növénygolyót” – amelyet HUVUDROLL néven árusítanak – a fenntarthatóságot szem előtt tartva fejlesztették ki, és előállítása az IKEA hagyományos svéd húsgombóc karbonlábnyomának mindössze 4%-át teszi ki. A bútoróriás ételkínálata további új termékekkel is bővült, például a vega hotdoggal. Emellett a bútorlánc arra is nagy figyelmet fordít, hogy alternatív módon helyettesítse a tejet és tejtermékeket a kínálatában található élelmiszerek esetében, természetesen odafigyelve arra, hogy ez a fogyasztók által kedvelt ízeken ne legyen érezhető.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >Európa éléskamrája sivataggá válhat
Spanyolország mára Európa vezető zöldség- és gyümölcstermelője lett, de agrársikereit…
Tovább olvasom >Lassul a növényi húsalternatívák piaca – visszavonulót fúj a brit Tesco
Várhatóan nem teljesíti a brit Tesco azt a 2020-ban kitűzött…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >