Nemcsak bútoraival, de ételeivel is a fenntarthatóságért küzd az IKEA
Az IKEA 2030-ra klímapozitív vállalattá kíván válni, ehhez azonban több növényi alapú élelmiszert kell előállítania.
2022-ben hozzávetőleg 520 millió vendég próbálta ki az IKEA ételkínálatát, amelyet a bútoripari óriás folyamatosan fejleszt, különös tekintettel a növényi alapú opciókra, amelyek segítenek elérni fenntarthatósági céljait. Az IKEA a közelmúltban kiadta 2022-es Fenntarthatósági Jelentését , melyben betekintést nyújt abba a folyamatba, amelynek végén, 2030-ra klímapozitív vállalattá válhat.
Az IKEA fenntarthatósági tervének egyik fő területe az élelmiszergyártás
Az élelmiszer kategóriában a vállalat úgy kívánja elérni klímacélját, hogy 2025-re a bisztrói ételválasztékát 50%-ban növényi alapúra váltja. Célja továbbá, hogy ezen az időn belül a csomagolt ételek 80%-a szintén növényi alapú legyen. Az IKEA 2022-ben 25,8 millió tonna CO2-ra becsüli karbonlábnyomát, ami 5 százalékos csökkenést jelent a 2021-es és 12 százalékos csökkenést a 2016-os alapértékhez képest. Míg e javulás részben olyan tényezőknek tulajdonítható, mint a csökkentett termelés és az energiahatékonyság, a növényi alapú élelmiszerek nagyobb mennyiségben való forgalmazása is hozzájárult a karbonlábnyom csökkenéséhez.
Az IKEA növényi alapú ételei is a fenntarthatóságot szolgálják, kompromisszumok nélkül
Az IKEA már egy ideje vegán ételeket is kínál. 2015-ben elindította a növényi alapú svéd húsgombócok első növényi alapú változatát, amit azóta kissé átterveztek. A 2020-ban piacra dobott „növénygolyót” – amelyet HUVUDROLL néven árusítanak – a fenntarthatóságot szem előtt tartva fejlesztették ki, és előállítása az IKEA hagyományos svéd húsgombóc karbonlábnyomának mindössze 4%-át teszi ki. A bútoróriás ételkínálata további új termékekkel is bővült, például a vega hotdoggal. Emellett a bútorlánc arra is nagy figyelmet fordít, hogy alternatív módon helyettesítse a tejet és tejtermékeket a kínálatában található élelmiszerek esetében, természetesen odafigyelve arra, hogy ez a fogyasztók által kedvelt ízeken ne legyen érezhető.
Kapcsolódó cikkeink
Inkább nehézség, mint lehetőség a fenntarthatóság a magyar cégek számára
A K&H fenntarthatósági index legújabb adatai rávilágítanak arra, hogy a…
Tovább olvasom >A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >Az LG immár a 13. egymást követő évben került be a Dow Jones Fenntarthatósági Világindexbe
Az LG Electronics (LG) ismét bekerült a Dow Jones Fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >