Nemcsak bútoraival, de ételeivel is a fenntarthatóságért küzd az IKEA
Az IKEA 2030-ra klímapozitív vállalattá kíván válni, ehhez azonban több növényi alapú élelmiszert kell előállítania.
2022-ben hozzávetőleg 520 millió vendég próbálta ki az IKEA ételkínálatát, amelyet a bútoripari óriás folyamatosan fejleszt, különös tekintettel a növényi alapú opciókra, amelyek segítenek elérni fenntarthatósági céljait. Az IKEA a közelmúltban kiadta 2022-es Fenntarthatósági Jelentését , melyben betekintést nyújt abba a folyamatba, amelynek végén, 2030-ra klímapozitív vállalattá válhat.
Az IKEA fenntarthatósági tervének egyik fő területe az élelmiszergyártás
Az élelmiszer kategóriában a vállalat úgy kívánja elérni klímacélját, hogy 2025-re a bisztrói ételválasztékát 50%-ban növényi alapúra váltja. Célja továbbá, hogy ezen az időn belül a csomagolt ételek 80%-a szintén növényi alapú legyen. Az IKEA 2022-ben 25,8 millió tonna CO2-ra becsüli karbonlábnyomát, ami 5 százalékos csökkenést jelent a 2021-es és 12 százalékos csökkenést a 2016-os alapértékhez képest. Míg e javulás részben olyan tényezőknek tulajdonítható, mint a csökkentett termelés és az energiahatékonyság, a növényi alapú élelmiszerek nagyobb mennyiségben való forgalmazása is hozzájárult a karbonlábnyom csökkenéséhez.
Az IKEA növényi alapú ételei is a fenntarthatóságot szolgálják, kompromisszumok nélkül
Az IKEA már egy ideje vegán ételeket is kínál. 2015-ben elindította a növényi alapú svéd húsgombócok első növényi alapú változatát, amit azóta kissé átterveztek. A 2020-ban piacra dobott „növénygolyót” – amelyet HUVUDROLL néven árusítanak – a fenntarthatóságot szem előtt tartva fejlesztették ki, és előállítása az IKEA hagyományos svéd húsgombóc karbonlábnyomának mindössze 4%-át teszi ki. A bútoróriás ételkínálata további új termékekkel is bővült, például a vega hotdoggal. Emellett a bútorlánc arra is nagy figyelmet fordít, hogy alternatív módon helyettesítse a tejet és tejtermékeket a kínálatában található élelmiszerek esetében, természetesen odafigyelve arra, hogy ez a fogyasztók által kedvelt ízeken ne legyen érezhető.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Tejtermékrészlegeket ellenőrzött a Nébih
Kereskedelmi egységek tejtermékrészlegeit ellenőrizték a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >