Nem változott a GfK német hangulatindexe
Az elemzői várakozásokkal összhangban nem változott a GfK gazdaságkutató intézet augusztusra vonatkozó, előremutató német hangulatindexe: a szerdán közölt adatok szerint az index a júliusival megegyező 10,1 ponton maradt.
A piaci elemzők többsége is 10,1 pontos értékre számított augusztusra.
Az index értéke már az ötödik egymást követő hónapban tartózkodott a 10 pont feletti tartományban, a legmagasabb értéket, 10,2 pontot júniusra mérték. A 10,2 pontos érték 2001 októbere óta a legmagasabb szint, akkor 11,0 ponton állt a mutató.
A következő 12 hónaphoz kapcsolódó várakozások mutatója 6,5 ponttal, 18,4 pontra süllyedt, így két hónap leforgása alatt immár 20 ponttal lett kisebb. Mindazonáltal így is pozitív tartományban, jóval a 0 pontos hosszú távú átlag felett áll. Ez azt jelenti, hogy a németek továbbra is bíznak abban, hogy a gazdaság a következő hónapokban is bővülni fog, csak nem olyan erős ütemben, mint azt még pár hete gondolták.
A jövedelmekhez kapcsolódó várakozások mutatója újabb rekordszintre, 1,4 ponttal, 58,6 pontra emelkedett az előző havi 57,2 pontról. A fogyasztók vásárlási hajlandósága viszont 1,6 ponttal, 55,4 pontra csökkent, de így is nagyon magas szinten áll.
A gazdaságkutató elemzése szerint a minden hónapban 2000 fogyasztó megkérdezése alapján készülő felmérés adataiból arra lehet következtetni, hogy stabilizálódott a fogyasztói hangulat. Egyfelől a jelenlegi fogyasztási trendek azt jelzik, hogy a magánfogyasztás lesz a gazdasági növekedés egyik húzóereje idén. Ugyanakkor nemcsak a hazai feltételek játszanak szerepet, a nemzetközi helyzet, az európai és a közel-keleti válságok, különös tekintettel a görögországi adósságtárgyalásokra, veszélyt jelenthetnek a német gazdaságra.
A GFK becslése szerint idén 1,5 százalékkal bővülhetnek a személyes kiadások a tavalyi 1,2 százalékos növekedés után a német piacon. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható nem kell, de bio legyen?
Németországban jelentősen visszaesett a fenntartható termékek iránti kereslet, ami új…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >Tovább csökkent a kiskereskedelem részesedése a lakossági költésekben az EU-ban
A kiskereskedelemben eszközölt kiadások 2023-ban immár a második évben csökkentek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >