Nem jelenhet meg többé a Matterhorn a Toblerone csomagolásán
A Mondelēz International Toblerone csokoládéjának csomagolásán többé nem szerepelhet a svájci Matterhorn hegy képe a nemzeti szimbólumok használatára vonatkozó svájci előírások miatt.
A hírek szerint az édességgyártó cég ehelyett egy „általános hegycsúcs” képét fogja használni a csokoládémárka termékeinek csomagolásán.
2017 óta vannak érvényben a termékek – különösen élelmiszerek – „svájciságára” vonatkozó szabályok, amelyek szerint a tejtermékeknek teljes egészében Svájcban kell készülniük ahhoz, hogy velük kapcsolatban nemzeti szimbólumok legyenek használhatók. Az egyéb élelmiszerek esetében az összetevők legalább 80%-ának Svájcból kell származnia.
A Mondelēz nemrégiben a Toblerone szelet gyártását részben a szlovákiai Pozsonyba helyezte át, ami azt jelenti, hogy a vállalat már nem felel meg azoknak a követelményeknek, amelyek teljesítése esetén a csomagoláson 1970 óta szereplő Matterhorn-t feltüntethetné.
Emellett eltűnik a csomagolásról a csokoládé származására utaló „of Switzerland” jelzés is, helyébe pedig az „established in Switzerland” lép.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható mezőgazdasági startupba fektetett a Mondelēz Észtországban
A Mondelēz International az észtországi székhelyű eAgronom nevű regeneratív mezőgazdasági…
Tovább olvasom >A Lidl Svájc friss hűtött termékeket is bevon élelmiszermentő programjába
A Lidl Svájc tovább bővítette élelmiszer-pazarlás elleni programját: mostantól hűtött…
Tovább olvasom >Kihívások és lehetőségek között egyensúlyoz a magyar édesipar
A 2024-es év nyertesei az eladott mennyiség alapján sorrendben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A szépségápolás újonnan felfedezett területe a szájápolás
A szájápolás már évek óta nemcsak egészségügyi kérdés, hanem a…
Tovább olvasom >Újabb 1800 fával zöldít a Henkel és a 10 Millió Fa Alapítvány
Öt éve működik együtt a Henkel Magyarország és a 10…
Tovább olvasom >Több mint 44 ezren próbálkoztak a vegánsággal idén januárban
Hatalmas sikernek tartja az idei Veganuárt szervezője, a Prove. Az idén…
Tovább olvasom >