Nem jelenhet meg többé a Matterhorn a Toblerone csomagolásán
A Mondelēz International Toblerone csokoládéjának csomagolásán többé nem szerepelhet a svájci Matterhorn hegy képe a nemzeti szimbólumok használatára vonatkozó svájci előírások miatt.
A hírek szerint az édességgyártó cég ehelyett egy „általános hegycsúcs” képét fogja használni a csokoládémárka termékeinek csomagolásán.
2017 óta vannak érvényben a termékek – különösen élelmiszerek – „svájciságára” vonatkozó szabályok, amelyek szerint a tejtermékeknek teljes egészében Svájcban kell készülniük ahhoz, hogy velük kapcsolatban nemzeti szimbólumok legyenek használhatók. Az egyéb élelmiszerek esetében az összetevők legalább 80%-ának Svájcból kell származnia.
A Mondelēz nemrégiben a Toblerone szelet gyártását részben a szlovákiai Pozsonyba helyezte át, ami azt jelenti, hogy a vállalat már nem felel meg azoknak a követelményeknek, amelyek teljesítése esetén a csomagoláson 1970 óta szereplő Matterhorn-t feltüntethetné.
Emellett eltűnik a csomagolásról a csokoládé származására utaló „of Switzerland” jelzés is, helyébe pedig az „established in Switzerland” lép.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Sorban állnak az angyalhaj csokis fagylaltért
Elsőként készített fagylaltot angyalhaj csokoládéból Magyarországon Jakabfi Dávid patissier, a…
Tovább olvasom >A húsvéti csokoládévásárlás rejtett buktatói: 3 figyelmeztető jel, amire érdemes odafigyelni
Húsvét közeledtével megtelnek a boltok polcai színes csokinyulakkal és tojásokkal…
Tovább olvasom >79 millió dollárból fejleszti svájci Toblerone-gyárát a Mondelēz
Mondelēz International 79 millió dollárt (mintegy 65 millió svájci frankot)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >