Nagyobb forgalommal, kisebb nyereséggel zárt a Henkel

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 03. 30. 10:12

A Henkel-csoport árbevétele a 2022-es pénzügyi évben elérte a 22 397 millió eurót. Ez 11,6%-os nominális növekedésnek és jelentős, 8,8%-os szerves árbevétel-növekedésnek felel meg, áll a cég sajtóközleményében.

A korrigált üzemi eredmény (korrigált EBIT) elérte a 2319 millió eurót, a 2021-es pénzügyi évben elért 2686 millió euróval szemben (–13,7%). A jelentősen megemelkedett nyersanyag- és logisztikai árak hatása súlyosan érintette a csoport nyereségességét, és ezt nem tudták teljes mértékben ellensúlyozni a kedvező áralakulás, valamint a termelés és az ellátási lánc költségcsökkentésére és hatékonyságának növelésére irányuló folyamatos intézkedések.

Az idei év elején sikeresen megalakult az új Consumer Brands, a Henkel két fogyasztói üzletágának integrációja. Ez egy fedél alatt egyesíti az összes fogyasztói márkát minden kategóriában, beleértve az olyan ikonikus márkákat, mint a Persil vagy a Schwarzkopf és a Hair Professional (fodrászati) üzleti terület. Az egyesüléssel a Henkel növelni kívánja a jövedelmezőséget a fogyasztási cikkek üzletágban és ezáltal az egész csoportban, valamint további növekedési lendületet kíván generálni. //

A cikk a Trade magazin 2023/4. lapszámában olvasható.

Kapcsolódó cikkeink