A Unilever növekedését legerősebb márkái támogatják
Erőteljes növekedést könyvelhetett el az Unilever 2024 a harmadik negyedévében, köszönhetően az olyan márkái, mint a Dove, a Hellmann’s és a Magnum iránt megnövekedett keresletnek.
A londoni tőzsdén jegyzett vállalat 4,5%-os értékesítési növekedést (USG) ért el 2023-hoz képest, a mennyiségi növekedés pedig 3,6%-ra emelkedett. Az összárbevétel 1,3%-kal nőtt és 2024 szeptember végéig elérte a 12,7 milliárd fontot – számolt be a Grocery Gazette a vállalat által kiadott közleményre hivatkozva.
A vállalat különösen erős növekedést tapasztalt a jégkrém üzletágban, ahol az értékesítés 9,8%-kal, a mennyiségi forgalom pedig 6,7%-kal bővült, míg a táplálkozási üzletágban enyhe, 1,5%-os növekedés látható.
Hein Schumacher, az Unilever vezérigazgatója elmondta, hogy az eladások növekedésének hajtómotorját a legerősebb márkák – így a Dove, a Liquid I.V., a Comfort és a Magnum – jelentették. Ezek a márkák különösen jól teljesítettek: értékesítésük 5,4%-kal nőtt, amit a mennyiségi forgalmuk 4,3%-os bővülése táplált. A szakember hangsúlyozta, hogy a vállalat a Knorr és a Hellmann’s márkákat is magában foglaló táplálkozási üzletágra összpontosít azzal a céllal, hogy visszanyerje versenyképességét e területen, hozzátéve, hogy a nedves ízesítők és szószok versenyképességének javítása különösen fontos.
Az Unilever jelezte, hogy a teljes évre vonatkozó várakozásai változatlanok, és biztos abban, hogy a növekedés mértéke elérheti a 3-5%-ot.
A jégkrém-üzletág leválasztása 2025 végéig fejeződik be.
Kapcsolódó cikkeink
A világ legjobb FMCG-reklámjai
A nézők elfogadják, hogy reklámot kapnak, cserébe elvárják, hogy az…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >105 millió dollárból fejleszti az Unilever a házon belüli illatinnovációs képességét
Az Unilever bejelentette, hogy 105,58 millió dollárt (100 millió eurót)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >