Nagy Márton: az új árstop 40 százalék felett dráguló, itthon is előállítható élelmiszerekre vonatkozik majd
A recessziót mindenképpen el kell kerülni, és az inflációt le kell szorítani, ez a magyar gazdaságpolitika jelenlegi alapvetése Nagy Márton szerint. A gazdaságfejlesztési miniszter az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt arról, hogy jövőre az eurózóna 75-80 százalékban recesszióban lehet, Németország és Olaszország szinte biztosan, ettől részben Magyarország is „lehűl”. Csakhogy a magyar export egyelőre jelentősen növekszik, mert a termékek jelentős része már további exportra megy Németországból. Szóba került az ársapka is.
A tervezett ársapkával szemben Nagy Márton szerint a gáztőzsdén a spekulációs pozíciók uniós kezelése hatékonynak látszik, és ez 50-70 eurót is hozhatott lejjebb az árakból.
„Ez sikeres és jó dolog. Az ársapka zsákutca, ellátásbeli problémákat okoz”
– jelentette ki az InfoRádiónak adott interjú során.
A lakossági árstopokról azt mondta, egyelőre maradnak. A jövőjüket az infláció határozza meg, ami Nagy Márton szerint egyelőre nem csökken, év végére meghaladhatja a 25 százalékot, és onnan fordulhat lejjebb.
„A pénzromlás kordában tartásában segítenek az élelmiszer-árstopok, amelyeknek a köre hamarosan bővülhet. A miniszter szerint a napokban dönthet a kormány újabb hatósági áras termékkörökről.”
Nagy Márton kiemelte:
„Olyan termékekről lehet szó, amelyek drágulása 40 százalék felett van, és itthon is előállíthatók.”
Hamarosan többet tudunk majd az új ársapkás termékekről.
Kapcsolódó cikkeink
Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >