Nagy Márton: a növekedési lassulás mögött van egy fogyasztási csapda
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter arról kezdeményez vitát, hogy érdemes-e tovább csökkenteni az inflációt, mivel a globális és a magyar gazdaság szerkezete változik, és a gazdasági növekedés fontosabb kérdéssé vált számára. Nem kíván beavatkozni az inflációstabilizáló jegybank munkájába, de vitát szeretne kezdeményezni arról, hogy célszerű-e engedni a korábban tervezettnél magasabb inflációt. Erről az Inforádió Aréna című műsorában beszélt.
A kormány intézkedései hatékonyak, és az inflációt a kormányzati és jegybanki eszközökkel gyorsan csökkenteni tudják. Az infláció növekedésének strukturális okai is vannak, mint például a zöld átállás vagy a gazdasági leválás Kínáról. Nagy Márton szerint nem biztos, hogy érdemes erőszakosan tovább csökkenteni az inflációt, mert az befolyásolhatja a hosszú távú növekedést és a fogyasztást. A gazdaság válság utáni helyzete miatt nem egyértelmű, hogy a korábbi inflációs célt kell-e megtartani vagy változtatni kell rajta. A kormány várakozása szerint az infláció tovább csökken jövőre, de kérdés, hogy milyen szintre. Az inflációs célra vonatkozóan merül fel a kérdés, hogy nem érdemes-e elfogadni magasabb szintet.
Kapcsolódó cikkeink
OECD: Az élelmiszerár-infláció meredeken csökkent a legtöbb országban
Javított kissé idei és jövő évi globális növekedési előrejelzésén a…
Tovább olvasom >BMI: Lassabb bővülés áprilisban
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított áprilisi értéke: 51,8.…
Tovább olvasom >KSH: februárban 1,7 milliárd euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
2024. februárban a kivitel volumene 3,4 százalékkal haladta meg, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >