Nagy a baj a Pálinka Nemzeti Tanács elnöke szerint
A pálinka ára emelkedni fog, az a kérdés, hogy mennyit bír el a piac. A háború okozta gazdasági válság komoly kihívás elé állítja a hazai pálinkakészítőket. A korábbi ukrán beszerzési piacok szinte teljesen megszűntek, a nyugat-európai szállítók pedig drasztikusan emelték az árakat.
Az utóbbi évek tendenciái nem változtak, évek óta az a terv, hogy egy államilag támogatott országos marketingakció segítse elő a kiegyensúlyozottabb fogyasztást és ezáltal kialakulhatna egy tervezhetőbb, kiszámíthatóbb piaci kereslet – mondta a napi.hu-nak Mihályi László, a Pálinka Nemzeti Tanács elnöke.
A szinte minden piaci szereplőt nehéz helyzetbe hozó inflációs válság hatásai a pálinkák árában is megjelennek majd. A pálinkás üvegek importjának jelentős része az ukrán piacról valósult meg. A háború kitörése óta ez teljesen megszűnt. A megnövekedett keresletre a német és olasz piacok drasztikus árnövekedéssel válaszoltak, az üvegek beszerzési árai legalább 50 százalékkal nőttek.
A Pálinka Nemzeti Tanács elnöke szerint elengedhetetlen, hogy az inflációs hatások miatt a termelők árat emeljenek. Ha csak a gazdasági számításokat vennénk figyelembe, egy 40 százalékos áremelkedést kellene megvalósítani, de ilyen esetekben számos más tényezőt is figyelembe kell venni – mondta Mihályi László. Meglátása szerint a legfontosabb az lenne, hogy ebben az átmeneti időszakban se csökkenjen a pálinkák iránti kereslet.
Nem jó hírek érkeznek a vendéglátóhelyeket üzemeltetők részéről sem, egy részük a megemelkedett energiaárak és az élelmiszertermékek inflációja miatt kénytelen bezárni vagy átmeneti időre szüneteltetni a tevékenységét és ez érinti a pálinkatermelőket is, hiszen komoly mennyiségben értékesítenek vagy értékesítenének panzióknak, szállodáknak és éttermeknek.
A Pálinka Nemzeti Tanács szeretné elérni azt is, hogy a hazai fejlesztési források segítsék a jövőben az ágazatban tevékenykedő vállalkozások versenyhelyzetének javulását.
Kapcsolódó cikkeink
Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a kormány alacsony szinten tartja az inflációt, a hangsúlyt a termelékenység növelésére kell helyezni
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai alapján az infláció novemberben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >