Nagy a baj a Pálinka Nemzeti Tanács elnöke szerint
A pálinka ára emelkedni fog, az a kérdés, hogy mennyit bír el a piac. A háború okozta gazdasági válság komoly kihívás elé állítja a hazai pálinkakészítőket. A korábbi ukrán beszerzési piacok szinte teljesen megszűntek, a nyugat-európai szállítók pedig drasztikusan emelték az árakat.

40 százalékos áremelkedést kellene megvalósítani
Az utóbbi évek tendenciái nem változtak, évek óta az a terv, hogy egy államilag támogatott országos marketingakció segítse elő a kiegyensúlyozottabb fogyasztást és ezáltal kialakulhatna egy tervezhetőbb, kiszámíthatóbb piaci kereslet – mondta a napi.hu-nak Mihályi László, a Pálinka Nemzeti Tanács elnöke.
A szinte minden piaci szereplőt nehéz helyzetbe hozó inflációs válság hatásai a pálinkák árában is megjelennek majd. A pálinkás üvegek importjának jelentős része az ukrán piacról valósult meg. A háború kitörése óta ez teljesen megszűnt. A megnövekedett keresletre a német és olasz piacok drasztikus árnövekedéssel válaszoltak, az üvegek beszerzési árai legalább 50 százalékkal nőttek.
A Pálinka Nemzeti Tanács elnöke szerint elengedhetetlen, hogy az inflációs hatások miatt a termelők árat emeljenek. Ha csak a gazdasági számításokat vennénk figyelembe, egy 40 százalékos áremelkedést kellene megvalósítani, de ilyen esetekben számos más tényezőt is figyelembe kell venni – mondta Mihályi László. Meglátása szerint a legfontosabb az lenne, hogy ebben az átmeneti időszakban se csökkenjen a pálinkák iránti kereslet.
Nem jó hírek érkeznek a vendéglátóhelyeket üzemeltetők részéről sem, egy részük a megemelkedett energiaárak és az élelmiszertermékek inflációja miatt kénytelen bezárni vagy átmeneti időre szüneteltetni a tevékenységét és ez érinti a pálinkatermelőket is, hiszen komoly mennyiségben értékesítenek vagy értékesítenének panzióknak, szállodáknak és éttermeknek.
A Pálinka Nemzeti Tanács szeretné elérni azt is, hogy a hazai fejlesztési források segítsék a jövőben az ágazatban tevékenykedő vállalkozások versenyhelyzetének javulását.
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >