Műanyag-újrahasznosító üzembe ruház a Mondelez Ausztráliában
A Mondelez szerint a szabadalmaztatott cseppfolyósítási technológia segítségével a műanyaghulladék kiváló minőségű olajjá alakítható.
A Milka és Oreo márkákat tulajdonló Mondelez International a csomagolóanyagokat gyártó Amcorral közösen egy újrahasznosítási technológiával foglalkozó ausztráliai vállalkozásba ruházott be.
A két cég meg nem nevezett összeget invesztált a Licellába, amely az ország egyik első „továbbfejlesztett újrahasznosító” létesítményét fogja felépíteni.
A sydney-i székhelyű Licella nevéhez fűződik a szabadalmi oltalom alatt álló katalitikus hidrotermikus reaktor (Cat-HTR), amely egy hidrotermikus cseppfolyósítási (HTL) technológia – a Mondelez szerint az újrahasznosítás következő generációja.
A HTL kémiai úton alakít át egy sor műanyaghulladékot „kiváló minőségű olajjá, a fosszilis olaj közvetlen helyettesítőjévé” – írja a snack-óriás. Ezáltal előmozdítja az egyébként hulladéklerakóba kerülő műanyag körforgásos feldolgozását, és a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátás felé való elmozdulást.
Az Advanced Recycling Victoria elnevezésű új létesítmény kezdetben várhatóan évi 20.000 tonna használt műanyagot dolgoz fel, ami a tervek szerint később évi 120.000 tonnára bővül.
A Mondelez arra számít, hogy az Amcoron keresztül lágyműanyag-csomagolóanyag igényeinek nagy részét a telephelyen újrahasznosított anyagból fedezheti, csökkentve ezzel a szűz műanyag iránti igényét Ausztráliában.
A Mondelez azt szeretné, ha 2025-re minden csomagolása újrahasznosíthatóvá válna. Célja, hogy ugyanerre az időre 5%-kal csökkentse a szűzműanyag és 25%-kal mérsékelje a kemény szűzműanyag felhasználását a 2020-as szinthez képest.
Kapcsolódó cikkeink
Csak minden ötödik ausztrál eszik naponta húst
A Toluna új kutatásából kiderül, hogy csökkenőben van az ausztrálok…
Tovább olvasom >Minden második Nespresso kávékapszulát újrahasznosítanak Magyarországon
A Nespresso Magyarországon már több mint 10 éve gyűjti a…
Tovább olvasom >A BelVita a FareShare-re társulva 100.000 adag ételt adományoz
A BelVita a brit FareShare jótékonysági szervezettel együttműködésben 100.000 adag…
Tovább olvasom >További cikkeink
Digitális hős lett a Praktiker webáruháza: felkerült a Forbes és a Google győzteseinek listájára
A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza…
Tovább olvasom >Tizenkét millió eurót ruház be az Coca-Cola HBC a visszaváltható üveggyártásba Ausztriában
A Coca-Cola HBC 12 millió eurót fektetett be egy új,…
Tovább olvasom >Az Edekával szövetkezik a Jumbo a beszerzésben
Nemzetközi összefogásra van szüksége a Jumbónak a beszerzésben ahhoz, hogy…
Tovább olvasom >