Magazin: Minőségi kapcsolat
Az ipartestület év végi gálaebédjének főszponzora a Budapesti Nagybani Piac Zrt. volt. A cég és a vendéglátás kapcsolatáról beszélgettünk Házi Zoltán vezérigazgatóval.
– Miért döntöttek úgy, hogy támogatják az MVI gálaestjének megrendezését?
– A Budapesti Nagybani Piac szerepéből adódóan kötelességének érzi, hogy a vendéglátás egyik hazai csúcsrendezvényét lehetőségei szerint támogassa. A hazai éttermek fontos partnerei a zöldség-gyümölcs piacnak akár közvetlen vagy közvetett módon is. Alapvető célunk, hogy a hazai beszerzés fő forrásának – a széles, és naponta frissülő választékával – a budapesti zöldség-gyümölcs nagybani piacot tekintsék.
– Milyen új, a hazai vendéglátósokat érintő terveik vannak 2018-ra?
– Idén is lépéseket teszünk, hogy a piacra látogató partnereink jobb körülmények között tudjanak dolgozni, árut vásárolni. Tovább folytatjuk a frissen a nagybaniról kampányt és a Piac éjszakája rendezvényt, ami lehetőséget ad, hogy a piac működéséről, széles választékáról, sokszínűségéről a szakmát és a lakosságot tájékoztassuk.
– Milyen ma Ön szerint a hazai vendéglátás színvonala?
– Az elmúlt évtizedekhez képest óriási a fordulat. Ehhez nagy segítséget jelentett, hogy az első Michelin-csillag megszerzését követően az éttermek elhitték, hogy ez Magyarországon is elérhető, sőt, a színvonalat tartani is lehet. Ma is négy csillagos étterem várja a vendégeket. A legjobbak közül is kiemelném a Costest és a székesfehérvári 67-et. A sikerhez hozzájárult az is, hogy az elmúlt években az ország, azon belül is Budapest a turisták legkeresettebb úti céljai közé került.
A minőségi és a különleges áruk iránt nő a kereslet, ezt a piac áruforgalmán is látjuk. A minőségi vendéglátás iránt elhivatottak igyekeznek a piacon megtalálni a megfelelő alapanyagokat.
– Hogyan alkalmazkodnak az aktuális trendekhez, a fogyasztói igények változásához?
– A trendek a praktikusság, életszerűbb étkezések irányába mutatnak elmozdulást. Egyre színesebb a kínálat a streat food éttermek területén is, ami ugyancsak bővíti a zöldség-gyümölcs alapanyagot vásárló vevőink körét. Nagyobb hangsúlyt kap a házias készítés, legyen szó húsról, fűszerről, savanyúságról. Nő a jelentősége a „hiper-lokális” beszerzési forrásoknak. Új trend az élelmiszer-veszteség csökkentése, ami nemcsak a vendéglátásban, hanem az élelmiszer-kereskedelemben is teret nyer. A zöldség-gyümölcs piacon is igyekszünk ehhez a szemléletváltáshoz megnyerni a termelőinket és a vásárlóinkat. Ezt segítendő, üzemeltetünk egy gyűjtő hűtőkonténert, amely átmeneti tárolást biztosít a beszállított termékeknek, amíg az az Élelmiszerbank közreműködésével a rászorulókhoz nem kerül. //
Kapcsolódó cikkeink
A friss spenót külkereskedelmi egyenlege negatív volt 2023-ban
Magyarországon a spenót az egyik legkorábbi szabadföldi zöldségféle. A KSH…
Tovább olvasom >Zöldségek grillre – vagy köretnek
A grillezés már régóta több mint egy főzési módszer; egy…
Tovább olvasom >Tartja az árát a nyers tej
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyers tej országos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Innovációk napja konferencia Önt is várja május 16-án!
Egész napos, csakis innovációkat fókuszba állító eseményt szervezünk Merre tartanak az innovációk? címmel, május…
Tovább olvasom >Az első negyedévben 8,8 százalékkal nőtt éves összevetésben a Romániába érkező külföldi turisták száma
Az első negyedévben 8,8 százalékkal nőtt a Romániába érkező külföldi…
Tovább olvasom >Elektromos légitaxi? Az új szuperfegyver a turizmusban!
Az egyesült arab emírségekbeli Rász el-Haima Közlekedési Hatósága (RAKTA) és…
Tovább olvasom >